Poštová banka sa posilňuje o splátkový predaj

Skupina Poštovej banky robí ďalší krok na ceste v repozicioningu na slovenskom trhu. Už poldruha roka úspešne omladzuje svoju cieľovú klientelu, pričom svoj biznis stavia na dvoch stabilných pilieroch. V oblasti TRADIČNÉHO bankovníctva prináša na vyše 1 500 predajných miestach nové bankové produkty, doplnené o poistné produkty Poštovej poisťovne a investičné produkty Prvej penzijnej a Dôchodkovej správcovskej spoločnosti. Na ceste za inováciami a novým klientom vystavala druhú – DIGITÁLNU banky - 365.bank. Treťou strategickou časťou bankovej skupiny sa stane čoskoro SPLÁTKOVÝ PREDAJ.

Na trhu splátkového predaja začne pôsobiť hneď ako štvrtý najsilnejší hráč. Vďaka nedávnej akvizícii spoločnosti Amico Finance nadobudne 11-percentý trhový podiel. „Splátkový predaj bude veľmi dôležitou súčasťou biznisu skupiny Poštovej banky. V čase rozvoja fintechových spoločností a nástupu technologických gigantov do bankového biznisu musíme myslieť na budúcnosť. Vstup do splátkového predaja je ďalším krokom na posilnenie postavenia Poštovej banky na trhu,“ hovorí Andrej Zaťko generálny riaditeľ Poštovej banky.

Amico Finance a.s. slovenská spoločnosť, ktorá pre svojich zákazníkov pripravuje osvedčené finančné produkty s dôrazom na kvalitný a ľudsky nastavený zákaznícky servis. Je pod dohľadom Národnej banky Slovenska s licenciou na poskytovanie spotrebiteľských úverov. Služby poskytuje výhradne pre najväčšieho maloobchodného predajcu elektroniky NAY, ktorý bol zároveň jej väčšinovým akcionárom. „Východisková pozícia s Amico je výborná, no máme tie najvyššie ambície. Z výhradného poskytovateľa splátkového predaja pre spoločnosť NAY sa chceme v oblasti spotrebiteľského financovania neskôr prepracovať na lídra na trhu. A to nie len v objeme obchodu, ale aj v kvalite zákazníckeho servisu, inováciách a užívateľskom zážitku,“ dodáva A. Zaťko. Kúpu spoločnosti Amico ešte musí potvrdiť schválením Národná banka Slovenska.

NAY a.s. sa predajom spoločnosti Amico Finance a.s. zo splátkového predaja nesťahuje, práve naopak. „Na to, aby sme našim zákazníkom poskytovali dobré finančné služby, nemusíme nutne splátkovú spoločnosť vlastniť. Spolupráca bude pokračovať naďalej a doplnkové služby ako poistenie, paušál na istotu a predĺženú záruku budeme naďalej zákazníkom zabezpečovať priamo v NAY,“ uvádza predseda predstavenstva NAY Peter Zálešák.

Poštová banka pôsobí na slovenskom bankovom trhu štvrťstoročie. V druhom polroku 2018 sa jej čistý zisk zvýšil na 34,4 milióna eur, medziročne takmer o 15 %. Banka sa tento rok posilnila aj personálne, keď počet jej zamestnancov stúpol o vyše tristo na 1 362. „Rast zisku potvrdil, že naše investície do nových projektov a produktov, rozširovanie a modernizácia pobočkovej siete, boli správnym krokom. Poštová banka si vďaka zmenám, ktoré sme v uplynulom období realizovali, upevnila svoje postavenie na trhu. Ďalší posun nastane po spustení splátkového predaja a 365.bank, zhodnotil A. Zaťko.