S programom #INSTUDY môže vaše dieťa študovať aj na Oxforde

Poslať dieťa študovať na prestížnu univerzitu do zahraničia znie pre mnohých rodičov ako nedosiahnuteľná méta. Pravdou však je, že to môže byť dostupné pre každého, kto budúcnosť svojho dieťaťa plánuje dlhodobo. Poštová banka v súčasnosti prichádza s programom podpory vzdelávania mladých s názvom #INSTUDY

  • Až 80 % Slovákov je presvedčených, že rozumie financiám. V teste finančnej gramotnosti sme však opäť prepadli.
  • Podiel finančných pesimistov klesá, takmer 30 % Slovákov verí, že súčasná doba praje sporeniu.
  • Väčšina rodičov pre svoje deti šetrí, najčastejšie ide o sumu 20 eur, ktorú odkladajú buď bez konkrétneho účelu, alebo s cieľom nasporiť im na budúce štúdium.

Poskytuje informácie o nákladoch na štúdium na svetových univerzitách spolu s návodom, ako ho vďaka výhodnému sporeniu či pôžičke zabezpečiť pre svoje dieťa. Pre podporu vzdelávania na Slovensku Poštová banka zároveň vyhlasuje grantový program pre školy na zlepšenie finančnej gramotnosti u mladých.

Každý rodič chce pre svoje dieťa len to najlepšie a pri investovaní do vzdelania to platí dvojnásobne. Nad budúcnosťou svojho dieťaťa je však dôležité zamýšľať sa systematicky už od jeho narodenia„Napríklad najneskôr vo veku štyroch rokov je ideálne začať dieťa učiť cudzí jazyk, približne v 14-tich rokoch postupne profilovať jeho špecializáciu s ohľadom na budúce povolanie, v 18-tich ho pripravovať na prijímacie skúšky na vysokej škole,“ hovorí Lýdia Žáčková, hovorkyňa Poštovej banky, a dodáva: „Na financovanie budúceho štúdia je však najlepšie myslieť hneď po narodení. Pri dlhodobom plánovaní môže byť aj štúdium na prestížnej univerzite v zahraničí pre každého realitou.“

Poštová banka preto prichádza s unikátnym programom na podporu vzdelávania mladých s názvom #INSTUDY. Na informačnom portáli www.instudy.sk poskytuje rodičom aj študentom prehľad prestížnych svetových univerzít spolu s podmienkami a nákladmi na ročné štúdium. Rodičia tu zároveň nájdu informácie o tom, koľko im stačí mesačne sporiť, aby mohli kvalitné vzdelanie zabezpečiť aj svojim deťom. „Mnohí rodičia sú prekvapení, že študovať napríklad na Oxforde môže ich dieťa pri sporení už od 49 eur mesačne, samozrejme, ak začnú odkladať čo najskôr. Na štúdium na prestížnej a zároveň relatívne blízkej Humboldtovej univerzite v Berlíne budú mať pri sporení už od 35 eur mesačne,“ tvrdí L. Žáčková.

Program #INSTUDY zahŕňa dva typy produktov. Produkt Sporenie na vzdelanie ponúka rodičom zvýhodnené podmienky dlhodobého sporenia pre svoje deti - garantovanú úrokovú sadzbu počas celej doby sporenia až do výšky 3,5 % p. a., výber zo 7 rôznych viazaností od 5 do 17 rokov, zriadenie a vedenie bez poplatku, ako aj možnosť sporiť už od 10 eur mesačne.

Pre tých, ktorí peniaze na vzdelávanie potrebujú už teraz, #INSTUDY ponúka zaujímavú Pôžičku na vzdelanie. Tá je určená na financovanie denného aj externého vysokoškolského štúdia doma či v zahraničí pre mladých od 18 do 26 rokov. Študenti ňou dokážu pokryť náklady na štúdium do výšky 10 000 eur, pričom prostriedky získajú bez poplatkov, s úrokom 5,5 % p. a. a so splatnosťou 1 až 8 rokov.  

V podpore vzdelávania mladých Poštová banka plánuje pokračovať dlhodobo. Od polovice októbra spolu s Nadáciou Poštovej banky vyhlasuje nový grantový program „Nápad pre školy“ na podporu vzdelávania v oblasti finančnej gramotnosti na stredných a základných školách. „Finančná gramotnosť na Slovensku je na dlhodobo nízkej úrovni, čo potvrdil aj náš nedávny prieskum*. Žiaľ, lepšie na tom nie sú ani mladí ľudia, ktorí navyše často preberajú negatívne vzory finančného správania svojich rodičov. Preto sme sa rozhodli v tejto oblasti pomôcť a podporiť nápady a projekty na podporu vzdelávania mladých v tejto pre život veľmi dôležitej oblasti,“ vysvetľuje Lýdia Žáčková. Prostredníctvom grantu Poštová banka podporí 8 škôl, 6 učiteľov a 6 tried, ktorým celkovo rozdá sumu 50 000 eur. Informácie o programe môžu školy aj žiaci nájsť na novej web stránke www.napadpreskoly.sk

*Prieskum Poštovej banky „Ľudia a peniaze“, zrealizovaný spoločnosťou 2muse od 19. februára do 5. marca 2018 na vzorke 1 454 respondentov.