Google Pay: Najčastejšie otázky

O Google Pay

V prvom rade potrebujete zariadenie s Androidom vo verzii 5.0 Lollipop alebo novšej. Ďalej potrebujete aplikáciu Google Pay (dá sa stiahnuť z obchodu Google Play).

Áno, stiahnutie a platenie prostredníctvom aplikácie Google Pay je bezplatné.

Áno. Pri pridávaní Vašej platobnej karty do mobilu nie je číslo karty ukladané do aplikácie ani vášho mobilu a údaje o karte nie sú poskytované spoločnosti Google, či uvedené u obchodníka pri platení. Služba funguje na princípe využívania virtuálneho čísla karty, ktoré je šifrované a nie je uložené vo Vašom mobilnom telefóne.

Aplikáciu Google Pay nájdete v obchode Google Play, odkiaľ si ju viete bezplatne stiahnuť.

Pokiaľ máte na Vašom mobilnom telefóne zapnutú službu „Nájdi moje zariadenie“, svoj mobil môžete zablokovať prostredníctvom prihlásenia sa do svojho Google účtu na  www.google.com/android/devicemanager. V opačnom prípade prosím kontaktujte našu zákaznícku infolinku na čísle 0850 006500, prostredníctvom ktorej Vám naši operátori kartu v mobile zablokujú.

Platobná karta

Po stiahnutí aplikácie Google Pay si pridáte svoju platobnú kartu zadaním 16-miesteho čísla karty, doby jej exspirácie a CVC kódu. Aplikácia vás môže vyzvať k zadaniu kontaktných údajov (meno, adresa, tel. číslo) kvôli spárovaniu s vašim Google kontom.

Vložené údaje o karte potvrdíte 6-miestnym kódom, ktorý Vám príde prostredníctvom SMS na Váš mobil.

V službe Google Pay viete využívať všetky svoje debetné platobné karty od Poštovej banky.

Maximálne limity pre platby u obchodníkov sú rovnaké ako na Vašej platobnej karte od Poštovej banky.

Áno. Vaša karta bude automaticky pridaná do aplikácie Google Pay na všetkých zariadeniach, na ktoré sa prihlásite pod svojim Google účtom a do ktorých si aplikáciu stiahnete. Je však nutné si uvedomiť, že za všetky takého zariadenia nesiete zodpovednosť Vy sami.

V prvom rade sa uistite, že do aplikácie pridávate debetnú kartu od Poštovej banky, ktorá je aktívna.

Zároveň sa uistite, že Váš mobilný telefón podporuje technológiu NFC (nájdete v nastaveniach telefónu) a že ste pripojení k internetu. Pridávanie platobnej karty do aplikácie Google Pay funguje výhradne len na území SR.

V prípade, že problémy s pridaním Vašej platobnej karty stále pretrvávajú, kontaktujte prosím našu zákaznícku infolinku na čísle 0850 006500.

Vašu platobnú kartu z aplikácie odstránite kliknutím na tlačítko „Odstrániť kartu“. Pokiaľ nechcete službu Google Pay naďalej využívať, odstráňte z aplikácie všetky Vaše platobné karty a aplikáciu si z mobilu odinštalujte.

Vaše platobné karty od Poštovej banky však môžete i naďalej bez problémov používať.

Platby mobilom

V nastaveniach telefónu sa uistite, že Vás mobilný telefón podporuje technológiu NFC - musí byť zapnutá a v prípade starších telefónov je potrebné nastaviť možnosť spracovania cez NFC pre „operačný systém Android“.

Ďalej skontrolujte, či Vaša platobná karta od Poštovej banky je aktívna. Každú novú alebo obnovenú kartu je potrebné do aplikácie znovu zaregistrovať. Pokiaľ Vaša karta exspirovala, takisto musíte do aplikácie Vašu novú kartu znova pridať.

V prípade, že ste neboli dlhšiu dobu pripojení k internetu, mohlo sa stať, že nedošlo k synchronizácií transakcie, a preto je nutné, aby ste sa opäť pripojili k internetu.

Nie. Prístup na internet potrebujete len v momente, keď si sťahujete aplikáciu Google Pay a keď do aplikácie pridávate svoju platobnú kartu.

Zadajte rovnaký PIN, aký máte nastavený na Vašej plastovej platobnej karte od Poštovej banky.

V aplikácií sa Vám zobrazuje posledných 10 úspešných aj neúspešných platieb mobilom.

Prehľad všetkých ostatných transakcií nájdete v mobilnej aplikácií Poštovej banky, v Internet bankingu alebo vo Vašom výpise.

V prípade, že máte nastavenú službu SMS info, dostanete pri každej úspešnej transakcií aj SMS správu ako pri klasickej platbe platobnou kartou.