Bezpečnosť Internet bankingu

Všeobecné bezpečnostné pravidlá pri práci s Internet bankingom

V poslednom čase bolo zaznamenaných niekoľko pokusov o získanie identifikačných údajov a hesiel prostredníctvom mailu, telefónu alebo internetu.

Na tejto stránke nájdete pokyny k dodržaniu bezpečného prístupu do Internet bankingu.

Ako chrániť svoj účet?

Základné pravidlá:

 

  1. NIKDY neprezrádzajte svoje identifikačné údaje (heslá, kódy, PINy ...)
  2. Banka NIKDY nežiada citlivé identifikačné údaje od klienta mailom a ani telefonicky
  3. NIKDY neukladajte svoje heslá do pamäti počítača
  4. Používajte len overené a chránené PC. Počítač chráňte nainštalovaním aktuálnych verzií antivírusových a antispyware programov, firewallom.
  5. NIKDY nepoužívajte ľahko uhádnuteľné heslá.

VŽDY si overte či komunikujete priamo s bankou:

  1. Overte v prehliadači, či adresa prihlasovacej stránky v prehliadači začína
    "https://moja.postovabanka.sk/ib/logon.aspx"
  2. Overte, či je prihlasovacia stránka zabezpečená šifrovaním, čo indikuje obrázok "zámočku"
  3. Overte platnosť šifrovacieho certifikátu kliknutím na "zámoček" a skontrolovaním vydavateľa Geo Trust a cieľového servera servera "moja.postovabanka.sk"

Ako sa brániť pred phishing/vishing útokmi pri práci s internet bankingom?

  1. Overte v prehliadači, či adresa prihlasovacej stránky v prehliadači začína
    "https://moja.postovabanka.sk/ib/logon.aspx"
  2. Overte, či je prihlasovacia stránka zabezpečená šifrovaním, čo indikuje obrázok "zámočku"
  3. Overte platnosť šifrovacieho certifikátu kliknutím na "zámoček" a skontrolovaním vydavateľa Geo Trust a cieľového servera servera "moja.postovabanka.sk"

Ako sa chrániť pred pokusmi o získanie Vašich údajov pre prístup do Internet bankingu?

  1. Nikdy neprezrádzajte svoje identifikačné údaje (heslá, kódy, PINy ...).
    Banka nikdy nežiada citlivé identifikačné údaje od klienta e-mailom a ani telefonicky.

    Pripájajte sa do Internet bankingu iba z zabezpečených počítačov

    • s nainštalovaným a pravidelne aktualizovaným antivírusovým softvérom
    • s nainštalovaným a pravidelne aktualizovaným antispyware softvérom
    • s automatickým preberaním a inštalovaním bezpečnostných aktualizácií operačného systému
    • s povoleným softvérovým alebo hardvérovým firewallom
  2. Pre prístup do Internet bankingu používajte iba pravidelne bezpečnostne aktualizované internetové prehliadače.
  3. Zapnite vo svojom internetovom prehliadači službu na ochranu pred phishingovými útokmi a škodlivým softvérom
  4. v Internet Explorer-e 10 a vyššom cez menu Bezpečnosť/Filter SmartScreen/Zapnúť filter SmartScreen

    • v Firefox 28 a vyššom cez menu Nástroje/Možnosti/záložka Bezpečnosť vybrať voľby
      "Blokovať nahlásené útočné stránky" a "Blokovať nahlásené podvodné stránky"
    • v prehliadači Google Chrome 34 a vyššom cez menu Nastavenia/linka zobraziť Rozšírené nastavenia/sekcia Súkromie
      vybrať voľbu "Povoliť ochranu pred phishingom a malware"
  5. Preberajte súbory iba z dôveryhodných webov.
  6. Neotvárajte prílohy nevyžiadaných e-mailov.
  7. Udržiavajte svoju domácu sieť bezpečnú.
  8. Nepodceňujte vynaliezavosť útočníkov a pred každým prihlásením do Internet bankingu si overte, že adresa do Internet bankingu začína https://moja.postovabanka.sk/ bez akýchkoľvek ďalších znakov, ako sú napríklad _ - ? , opakujúcich sa písmen a iných odlišností.

Základné pojmy:

  • Phishing
  • Vishing
  • Pharming
  • Social engineering
  • Vírus, spyware

V prípade akéhokoľvek podozrenia okamžite kontaktujte banku na *6500 alebo 0850 00 6500, resp. info@pabk.sk .

Nastavenie cookies 🍪

Na našom webe používame cookies, ktoré pomáhajú zlepšovať používateľský zážitok a pre anonymnú analýzu návštevnosti. Využívanie cookies si nastavíte prostredníctvom nastavenia cookies alebo vo svojom prehliadači. Viac informácií o tom, ako využívame cookies a možnosti ich dodatočného odvolania nájdete v informáciách o ochrane súkromia aj v dokumente o cookie policy.

Akceptovať všetky cookies
Nastaviť cookies