Aktuálne informácie súvisiace s mimoriadnym stavom

Pre našich klientov sme spoľahlivým partnerom už viac ako 25 rokov a sme pripravení podať im pomocnú ruku v nepriaznivých či ťažkých životných situáciách. V období mimoriadneho stavu, ktorý zapríčinilo šírenie koronavírusu, cítime zodpovednosť nielen za klientov ale aj zamestnancov, preto neustále hľadáme riešenia, ktoré budú bezpečné pre nás všetkých. Informácie priebežne aktualizujeme. 

Aké najdôležitejšie informácie by ste mali vedieť:

Ikona

Otváracie hodiny na pobočkách

Všetky pobočky fungujú v štandardnom režime. Otváracie hodiny →

Ikona

Služby na poštách

Na všetkých poštách vás obslúžime komplexne, v štandardných otváracích hodínách. Otváracie hodiny →

Ikona

Čo vybavíte z domu online?

Prostredníctvom Internet bankingu alebo Mobilnej aplikácie môžete toho vybaviť viac ako si myslíte. Zaplaťte vaše účty rýchlo a jednoducho, ale hlavne bezpečne. Potrebujete odklad splátok?

Ikona

Naša
Infolinka

Sme vám k dispozícii každý pracovný deň od 7:00 do 22:00. Kvôli aktuálnej situácii sa na nás telefonicky obracia veľké množstvo klientov. Prečítajte si najčastejšie otázky, prípadne skúste si informácie vyhľadať na našom webe. Kontaktovať nás môžete aj na info@pabk.sk alebo cez chat.

Zaujíma nás váš názor →

Vaše zdravie je pre nás prvoradé, preto vám odporúčame vyhnúť sa návštevám pobočky

K ochrane zdravia našich klientov a zamestnancov pristupujeme zodpovedne, preto odporúčame, aby ste vaše požiadavky riešili online 24/7 prostredníctvom Mobilnej aplikácie či Internet bankingu, vďaka ktorým sa môžete vyhnúť návšteve pobočky. 

Pozrite si, čo všetko vybavíte z domu online, kdekoľvek sa nachádzate.

Alebo nás kontaktujte telefonicky. So službou Hlasová biometria alebo s diskrétnym údajom s nami vybavíte základné služby z domu v pracovných dňoch v čase 7:00 – 22:00. Čo vybavíte s hlasovou biometriou?


Otváracie hodiny na pobočkách

Všetky naše pobočky fungujú už v štandardnom režime.

Od 1.júna zavádzame na väčšine našich pobočiek obednú prestávku.

Bez obednej prestávky fungujeme na pobočkách:

  • OC Vivo, Bratislava,
  • • OC Eperia, Prešov
  • • Pobočka Liptovský Mikuláš 

Vstup osôb do všetkých pobočiek je regulovaný podľa počtu voľných pracovísk, naši zamestnanci vás budú informovať na mieste.

Pri návšteve pobočiek, dbajte prosím na zdravie seba aj našich pracovníkov a majte na sebe ochranné rúško. 

Obmedzenie otváracích hodín pracovísk banky na poštách

Z preventívnych dôvodov sú na pracoviskách banky na poštách do odvolania otváracie hodiny dočasne obmedzené

Obmedzenia pri doručovaní platobných kariet

Z dôvodu mimoriadneho stavu môže dochádzať k neskoršiemu doručeniu platobných kariet a PIN kódov - osobne do pobočiek banky aj poštou.

Zároveň sme nútení dočasne pozastaviť možnosť expresného vydania platobnej karty a PIN.

Spolu to zvládneme: Aktivity, ktorými pomáhame

Skupina J&T, ktorej súčasťou je aj Poštová banka, sa spoločne s Energetickým a priemyslovým holdingom (EPH) rozhodla darovať na boj proti koronavírusu 8 miliónov EUR, ktoré venujú na zabezpečenie ochranných pomôcok a zdravotníckeho materiálu.

8 miliónov EUR (4 milióny pre Slovensko a 4 milióny pre Českú republiku) budú rozdeľované okrem Nadácie Poštovej banky aj Nadáciou J&T, EPH, Nadáciou EPH a Nadáciou JOJ v úzkej kooperácii s krízovými štábmi oboch krajín. Viac informácií nájdete na stránkach Nadácie Poštovej banky

O svoje úspory v podielových fondoch sa nemusíte obávať

Napriek poklesu trhov by ste mali zostať pokojný a rešpektovať investičné horizonty fondov, keďže dlhodobé a pravidelné investovanie je najlepším nástrojom na elimináciu výkyvov. Svoje peniaze by ste nemali z fondov vyberať, prípadne ich presúvať z tých rizikovejších do konzervatívnejších. Keďže k prepadu indexov už došlo, mali by ste počkať, kým sa spamätajú. Inak môžete iba stratiť. Ako kedykoľvek, aj teraz je správna doba na pravidelné investície.

Často kladené otázky

Zoznam úkonov, ktoré viete vybaviť bez návštevy obchodného miesta, ak už máte Hlasovú biometriu alebo Diskrétny údaj, nájdete na tomto linku.

Ak ich nemáte, odporúčame ich aktiváciu pri najbližšej návšteve predajného miesta. Rovnako namiesto osobnej návštevy využívajte Mobilnú aplikáciu a Internet banking. Pozrite si, čo všetko vybavíte z domu online, kdekoľvek sa nachádzate.

Klienti s aktuálnymi údajmi vedenými v banke (občiansky preukaz) môžu požiadať o úver aj telefonicky. Podpis zmluvy pre čerpanie je však nutné vybaviť osobne, priamo na pobočke.

Väčšina bánk ponúka možnosť úplného odkladu alebo zníženie splátok. V prípade odkladu splátok, ide o odloženie celej mesačnej splátky (úrok aj istina). Zníženie splátok viete docieliť predĺžením splatnosti úveru alebo žiadosťou o zníženie úrokovej sadzby.

O odklad splátok môže požiadať ktorýkoľvek dlžník – hlavný dlžník alebo aj ktorýkoľvek zo spoludlžníkov.

Áno, môžete požiadať o odklad splátok aj na viacerých úveroch. V takom prípade v žiadosti o odklad splátok uveďte všetky úvery, na ktorých odklad požadujete.

Počas odkladu splátok nebudete platiť mesačnú anuitnú splátku (istinu ani úroky).

Ak však máte úver poistený, bude potrebné platiť náhradu nákladov za poistenie schopnosti splácať úver.. V takomto prípade je potrebné, aby ste náklady spojené s poistením schopnosti splácať úver uhrádzali každý mesiac k dátumu splatnosti mesačnej splátky, aj pokiaľ ste mali nastavenú splátku úveru inkasom. Bližšie informácie k platbe vám pošleme.

Odporúčame vám, aby ste si na obdobie odkladu splátky nastavili na úhradu nákladov spojených s poistením trvalý príkaz. Pozrite si návod, ako si viete nastaviť trvalý príkaz cez Internet banking alebo Mobilnú aplikáciu.

Áno, pokiaľ sme vás neinformovali o schválení vašej žiadosti o odklad splátok, pokračujte, prosím, v splácaní.

Nie, návšteva pobočky nie je nutná. Vašu žiadosť vieme spracovať aj bez nutnosti osobnej návštevy.

Akýkoľvek odklad splátok má dopad na výšku splátky úveru po odklade. Ak požiadate o odklad splátok, váš úver sa bude naďalej úročiť aj počas obdobia odkladu a tieto úroky budú zahrnuté do splátok po skončení odkladu.

Ak ste sa dostali do situácie, keď nie ste schopní splácať úver, je dôležité, aby ste sa nám ozvali čo najskôr, ako sa problém vyskytne a zbytočne neodkladali riešenie.

S odkladom splátok sa spája aj zápis informácie o odklade do úverového registra. Odklad splátok bude mať v tomto prípade špeciálne označenie, aby bolo možné odlíšiť, že ide o odklad z dôvodu negatívnych dopadov pandémie. Takýto odklad splátok nebude mať v budúcnosti vplyv na zhoršenie bonity klienta.

Samozrejme, v takomto prípade stačí požiadať o zrušenie nastaveného odkladu splátok.

Áno môžete. Viac informácií o odklad splátok k podnikateľským úverom nájdete na špeciálnej stránke.

Počas trvania karantény by ľudia nemali vychádzať z domu, aby neohrozili iných a to platí aj v prípade výberu z bankomatov. Po uplynutí doby karantény a v prípade nepotvrdenia nákazy koronavírusom si môžete prísť peniaze vybrať do jednej z našich pobočiek či na ocbhodné miesta Slovenskej pošty. Pred jej návštevou si pozrite upravené otváracie hodiny v súvislosti s mimoriadnou situáciou, ktoré nájdete tu: https://www.postovabanka.sk/obchodne-miesta/ a prosíme, dodržujte naše bezpečnostné opatrenia, ktorými ochránite seba, našich kolegov aj druhých. Pri vstupe do pobočky noste rúška (v prípade, ak ich nemáte, je nutné prekryť si ústa a nos šálom, či iným ochranným prostriedkom) a rukavice.