Aktuálne informácie súvisiace s mimoriadnym stavom

Pre našich klientov sme spoľahlivým partnerom už viac ako 25 rokov a sme pripravení podať im pomocnú ruku v nepriaznivých či ťažkých životných situáciách. V období mimoriadneho stavu, ktorý zapríčinilo šírenie koronavírusu, cítime zodpovednosť nielen za klientov ale aj zamestnancov, preto neustále hľadáme riešenia, ktoré budú bezpečné pre nás všetkých. Informácie priebežne aktualizujeme. Naposledy aktualizované: 29.3.2020, 16:00.

Prinášame pomoc pre podnikateľov v mimoriadnej situácii, úver na pomoc podnikateľom s 0% úrokom, bez poplatku za poskytnutie a s možnosťou odkladu splátok až na 6 mesiacov.

Aké najdôležitejšie informácie by ste mali vedieť:

Ikona

Otváracie hodiny na pobočkách

Všetky pobočky fungujú v obmedzenom režime - 4 hodiny denne. Pre seniorov sme na väčšine pobočiek vyhradili hodinu denne, hneď na začiatku otváracej doby. Otváracie hodiny →

Ikona

Obmedzenie služieb na poštách

Na všetkých poštách vybavíte v čase otváracích hodín vklady a výbery. Na pracoviskách banky na poštách vás stále komplexne obslúžime v obmedzených otváracích hodinách. Otváracie hodiny →

Ikona

Čo vybavíte z domu online?

Prostredníctvom Internet bankingu alebo Mobilnej aplikácie môžete toho vybaviť viac ako si myslíte. Zaplaťte vaše účty rýchlo a jednoducho, ale hlavne bezpečne. Potrebujete odklad splátok?

Ikona

Naša
Infolinka

Sme vám k dispozícii každý pracovný deň od 8:00 do 18:00. Kvôli aktuálnej situácii sa na nás telefonicky obracia veľké množstvo klientov. Prečítajte si najčastejšie otázky, prípadne skúste si informácie vyhľadať na našom webe. Kontaktovať nás môžete aj na info@pabk.sk alebo cez chat.

Vaše zdravie je pre nás prvoradé, preto vám odporúčame vyhnúť sa návštevám pobočky

K ochrane zdravia našich klientov a zamestnancov pristupujeme zodpovedne, preto odporúčame, aby ste vaše požiadavky riešili online 24/7 prostredníctvom Mobilnej aplikácie či Internet bankingu, vďaka ktorým sa môžete vyhnúť návšteve pobočky. 

Pozrite si, čo všetko vybavíte z domu online, kdekoľvek sa nachádzate.

Alebo nás kontaktujte telefonicky. So službou Hlasová biometria alebo s diskrétnym údajom s nami vybavíte základné služby z domu v pracovných dňoch v čase 8:00 – 18:00. Čo vybavíte s hlasovou biometriou?


Obmedzenie otváracích hodín a služieb na pobočkách

V súvislosti s prijatými opatreniami fungujú všetky naše pobočky v obmedzenom režime.

Svoje požiadavky si budete môcť vybaviť v čase:

Pondelok, Utorok, Štvrtok a Piatok: otvorené od 9:00 - 14:00 hod. 
Streda: otvorené od 13:00 – 17:00 hod.
Sobota – Nedeľa: zatvorené

Vyhradený čas pre seniorov
Každý pracovný deň od 9:00 do 10:00, v stredu od 11:00 do 12:00, budú naše pobočky primárne obsluhovať klientov vo vyššom veku.

Prosíme vás o ohľaduplnosť, chráňme tých najzraniteľnejších. Ak nepatríte do tejto skupiny, navštívte nás prosím v inom čase. 

Výnimky v otváracích hodinách platia pre nasledovné pobočky, ktoré budú otvorené v pracovné dni 13:00 – 17:00.

  • OC Vivo, Bratislava
  • OC Eperia, Prešov
  • Pobočka Štefánikova trieda 65, Nitra
  • Pobočka Dargov, Košice

Od 9:00 – 14:00 budú otváracie hodiny v pracovné dni platiť na pobočkách: 

  • Sládkovičova 1, Nitra
  • Toryská 3, Košice
  • Hlavná 54, Prešov

Z hygienických a bezpečnostných dôvodov pracovníci našich pobočiek od 18. 03. 2020 nepracujú so žiadnou cudzou menou, tj. nezamieňajú ani neprijímajú žiadnu cudziu menu.

Vstup osôb do všetkých pobočiek je regulovaný podľa počtu voľných pracovísk, naši zamestnanci vás budú informovať na mieste.

Ak je nevyhnutné navštíviť pobočku, dbajte prosím na zdravie seba aj našich pracovníkov a majte na sebe ochranné rúško. 

Obmedzenie otváracích hodín pracovísk banky na poštách

Z rovnakých preventívnych dôvodov budú na pracoviskách banky na poštách do odvolania otváracie hodiny obmedzené

Obmedzenie služieb Slovenskej pošty

Na poštách, ktoré nemajú vyhradené pracovisko banky a majú len univerzálne priehradky, vykonáte len vklady a výbery. 

Naše služby v plnom rozsahu môžete vybaviť na špecializovaných pracoviskách – banka na pošte. Informácie o miestach, kde banku na pošte nájdete si na mape obchodných miest.

Obmedzenie prevádzkových hodín Infolinky

16. 3. 2020 môžete využívať služby Infolinky 0850 00 6500 alebo *6500 každý pracovný deň, od 8.00 hod. do 18.00 hod. Rovnako sme tu pre vás aj na info@pabk.sk
Vzhľadom na mimoriadnu situáciu a počet hovorov vás prosíme o trpezlivosť. 

Obmedzenia pri doručovaní platobných kariet

Z dôvodu mimoriadneho stavu môže dochádzať k neskoršiemu doručeniu platobných kariet a PIN kódov - osobne do pobočiek banky aj poštou.

Zároveň sme nútení dočasne pozastaviť možnosť expresného vydania platobnej karty a PIN.

Spolu to zvládneme: Aktivity, ktorými pomáhame

Skupina J&T, ktorej súčasťou je aj Poštová banka, sa spoločne s Energetickým a priemyslovým holdingom (EPH) rozhodla darovať na boj proti koronavírusu 8 miliónov EUR, ktoré venujú na zabezpečenie ochranných pomôcok a zdravotníckeho materiálu.

8 miliónov EUR (4 milióny pre Slovensko a 4 milióny pre Českú republiku) budú rozdeľované okrem Nadácie Poštovej banky aj Nadáciou J&T, EPH, Nadáciou EPH a Nadáciou JOJ v úzkej kooperácii s krízovými štábmi oboch krajín. Viac informácií nájdete na stránkach Nadácie Poštovej banky

Zaujíma nás váš názor →

Často kladené otázky

Zoznam úkonov, ktoré viete vybaviť bez návštevy obchodného miesta, ak už máte Hlasovú biometriu alebo Diskrétny údaj, nájdete na tomto linku.

Ak ich nemáte, odporúčame ich aktiváciu pri najbližšej návšteve predajného miesta. Rovnako namiesto osobnej návštevy využívajte Mobilnú aplikáciu a Internet banking. Pozrite si, čo všetko vybavíte z domu online, kdekoľvek sa nachádzate.

Klienti s aktuálnymi údajmi vedenými v banke (občiansky preukaz) môžu požiadať o úver aj telefonicky. Podpis zmluvy pre čerpanie je však nutné vybaviť osobne, priamo na pobočke.

Väčšina bánk ponúka možnosť úplného odkladu alebo zníženie splátok. V prípade odkladu splátok, ide o odloženie celej mesačnej splátky (úrok aj istina). Zníženie splátok viete docieliť predĺžením splatnosti úveru alebo žiadosťou o zníženie úrokovej sadzby.

O odklad splátok môžete v súčasnosti požiadať bezplatne a na dobu 1 – 6 mesiacov.

  1. o odklad splátok musia požiadať všetci účastníci úverového vzťahu (hlavný dlžník aj spoludlžníci),
  2. žiadosť je potrebné podať osobne na obchodnom mieste banky,
  3. každú žiadosť citlivo a individuálne posúdime,
  4. o schválení odkladu splátok budete informovaný oznámením, ktoré dostanete poštou,
  5. oznámenie vám pošleme, aj keď sa bude blížiť koniec dohodnutého odkladu.

O odklad alebo zníženie splátok môžete v súčasnosti požiadať bezplatne a na dobu 1 – 6 mesiacov (pri narodení dieťaťa až na 3 roky).

V prípade zníženia splátky si môžete zvoliť zníženie až na úroveň 50% pôvodnej výšky.

Ak sa rozhodnete o odklad splátok, sami si zvolíte, či po odklade dôjde k rozpočítaniu odložených splátok bez predĺženia splatnosti alebo predĺženiu splatnosti úveru bez navýšenia splátky (do max. lehoty splatnosti úveru).

  1. o odklad splátok môže požiadať ktorýkoľvek účastník úverového vzťahu,
  2. žiadosť je potrebné podať osobne na obchodnom mieste,
  3. k žiadosti je potrebné predložiť doklad zdôvodňujúci odklad, napr. potvrdenie z úradu práce alebo potvrdenie od lekára.
  1. v prípade schválenia žiadosti vám bude predložený na podpis dodatok k odkladu, resp. zníženiu splátky,
  2. pred ukončením odkladu splátok (cca 14 dní) vám zašleme oznámenie o ukončení odkladu splátok.

Každú žiadosť posudzujeme individuálne a osobitne, všetkým klientom sa snažíme vyjsť v ústrety.

Akékoľvek odloženie alebo zníženie splátok bude mať dopad na vaše budúce splátky úveru. Ak požiadate o odklad splátok, váš úver sa bude naďalej úročiť a tieto úroky budú zahrnuté to splátok po skončení odkladu.

Ak ste sa kvôli životnej situácii dostali do stavu, keď nie ste schopní splácať úver, je dôležité, aby ste sa nám ozvali čo najskôr, ako sa problém vyskytne a zbytočne neodkladali riešenie.

Počas trvania karantény by ľudia nemali vychádzať z domu, aby neohrozili iných a to platí aj v prípade výberu z bankomatov. Po uplynutí doby karantény a v prípade nepotvrdenia nákazy koronavírusom si môžete prísť peniaze vybrať do jednej z našich pobočiek či na ocbhodné miesta Slovenskej pošty. Pred jej návštevou si pozrite upravené otváracie hodiny v súvislosti s mimoriadnou situáciou, ktoré nájdete tu: https://www.postovabanka.sk/obchodne-miesta/ a prosíme, dodržujte naše bezpečnostné opatrenia, ktorými ochránite seba, našich kolegov aj druhých. Pri vstupe do pobočky noste rúška (v prípade, ak ich nemáte, je nutné prekryť si ústa a nos šálom, či iným ochranným prostriedkom) a rukavice.