Prečo sme zvýšili poplatky?

Vážení klienti,
vždy ma teší, keď vám môžeme predstaviť nové produkty, služby, inovácie. A v posledných troch rokoch ich bolo naozaj veľa. Vy ste si ich žiadali  a my sme vám dali to najlepšie z bankového sveta. 

  • 19.12.2019
  • Blog
  • -
  • 0 min čítania

Andrej Zatko

Vďaka tomu dnes viete platiť mobilom či hodinkami, pri volaní na Infolinku vás dokážeme identifikovať na základe hlasu, umožnili sme vám získať spotrebný úver bez úroku a  výrazne sme znížili aj úrokové sadzby na hypotéky. Samozrejmosťou bolo aj neustále skvalitňovanie našich služieb. Uvedomujem si však, že neustále je čo zdokonaľovať. Verte mi, aj keď sa finančný svet vyvíja veľmi rýchlo a niekedy nestíhame reagovať na novinky tak promptne, ako by sme chceli, robíme všetko, aby vaša spokojnosť s našimi službami naďalej rástla.

S tým všetkým sú však spojené náklady, ktoré sa nám doteraz darilo pokrývať zo zisku, z kapitálu vďaka akcionárovi, ako aj vnútorným úsporám a optimalizácii v banke. Žiaľ, v posledných týždňoch sa v dôsledku legislatívnych zmien naše náklady opäť navýšili, najmä následkom bankového odvodu, s ktorým sme nepočítali. Aj Národná banka Slovenska upozornila vládu, že takéto zaťaženie zisku bude banky tlačiť do zdražovania bankových produktov a služieb, úspor prevádzkových nákladov, obmedzenia investícií a môže zhoršiť aj dostupnosť úverov pre obyvateľov i firmy. Napriek tomu, že návrh na predĺženie a na zvýšenie odvodu o 100 % bol nečakaný a nezmyselný, poslanci ho schválili a prezidentka podpísala. Pre banky na slovenskom trhu je tento krok neprijateľný, ohrozujúci finančnú stabilitu celej krajiny, a preto ho hodláme napadnúť na Ústavnom súde SR.

Nepomohla nám ani skutočnosť, že Slovenská pošta zvýšila poplatky za služby,  hotovostné a bezhotovostné transakcie realizované na pracoviskách pošty, čo sme tiež museli, aj keď neradi, zohľadniť v našom sadzobníku. Spomínaným poplatkom sa však vyhnete, ak  budete dané služby využívať na obchodných miestach banky na pošte alebo priamo v našich pobočkách.

Je mi veľmi ľúto, že sa tieto nezodpovedné rozhodnutia politikov dotknú aj vás v podobne zvýšených poplatkov za vedenie účtu a využívanie niektorých služieb. Situácia nás núti pristúpiť k týmto opatreniam, aby sme i naďalej dokázali vytvárať potrebnú rezervu, neohrozili stabilitu banky a vaše peniaze. Chcem však podotknúť, že na klientov prenášame približne iba polovicu zvýšených nákladov banky. Zvyšok vykryjeme interne v podobe viacerých úsporných opatrení a s pomocou akcionára. Náš zisk však aj po týchto úsporách a po úprave sadzobníka výrazne klesne.  My však, na rozdiel od štátu, nemôžeme hospodáriť so stratou. Tak nám to ukladá priamo regulátor, aby sme dokázali zodpovedne platiť našim dodávateľom, zamestnancom a partnerom, ktorí nám dodávajú zdroje a kapitál.

Verejne vám však sľubujeme, že ak bude bankový odvod zrušený, ako bolo pôvodne plánované, my aktuálne zrušíme zvýšenie poplatku za vedenie Užitočného účtu vo výške 0,90 € mesačne. A ďalej sa zaväzujeme, že každú dosiahnutú úsporu prenesieme do lepších a lacnejších produktov, aby ste to vy, klienti, pocítili  pri ich využívaní v podobe priameho finančného benefitu, nízkych úrokových sadzieb, znížených poplatkov či v podobe kvalitnejších služieb.

Vášmu rozhorčeniu z tohto nepopulárneho opatrenia úplne rozumiem. Verte mi,  že takéto rozhodnutia sa nerobia ľahko a každý generálny riaditeľ prináša radšej pozitívne správy. Rozhodli sme sa však úprimne a otvorene komunikovať aj tieto horšie skutočnosti (aj keď veríme, že v platnosti budú iba dočasne). Zaslúžite si našu úprimnosť. Prajem si, aby ste nám aj v týchto časoch zostali verní. Urobíme všetko, aby sme vám to vynahradili v kvalite našich služieb a v nových produktoch.

Ďakujem za pochopenie.


S pozdravom

Podpis Az

Andrej Zaťko
generálny riaditeľ