Poštová banka inovuje: „Keď prinášate novinku ako prví, vždy riskujete. Ale prečo to neskúsiť?“

Poštová banka ako prvá kamenná banka na Slovensku prináša svojim klientom možnosť platenia obľúbenými hodinkami Garmin a Fitbit.  Svoje nákupy tak klienti vedia zaplatiť ešte rýchlejšie, pohodlnejšie a bezpečnejšie. Je pri presadzovaní takýchto inovatívnych nápadov v banke dôležitejší rozpočet alebo vytrvalosť zamestnanca? Začítajte sa do rozhovoru s Petrou Polomskou a Monikou Burdanovou z Oddelenia retailových produktov, ktorým sa podarilo priniesť a zrealizovať túto novinku v Poštovej banke a dozviete sa aj to, čo plánujú v budúcnosti.

  • 27.05.2019
  • Blog
  • -
  • 4 min čítania

Petra a Monika

Čo vás na vašej práci najviac baví, čo vás motivuje?

Petra: Moja práca je rôznorodá, čiže mi žiadna rutina nehrozí.  Technológie a inovácie napredujú tak rýchlo, že mám šancu učiť sa stále niečo nové. Následne sa nové nápady snažím interne presadiť a to sa mi darí, keďže mám podporu a dôveru nadriadených, čo je úžasné.

V našej banke dostanú šancu aj ľudia bez praxe v danej oblasti, a ak sa jej správne chopia, môžu rásť. V mojom teame sú až tri ženy, ktoré nemali prax v platobných kartách a dokázali sa vypracovať veľmi rýchlo. Dnes fungujú ako samostatné jednotky a Monika je jednou z nich.

Mojou motiváciou je zviditeľniť našu banku a môj team kvalitnými a inovatívnymi službami v rámci platobných kariet a ukázať svetu, že aj s Poštovou bankou je potrebné v tejto oblasti rátať.

Monika: Motivuje ma práca na nových projektoch v oblasti mobilných či digitálnych platieb. Väčšinou ide o technicky náročné a špecifické riešenia, pri ktorých je potrebné rozmýšľať a detailne poznať celý proces správneho fungovania. Technológie v tejto oblasti sa neustále vyvíjajú a napredujú, čo mi zároveň dáva priestor naučiť sa každý deň niečo nové. A práve profesijný rozvoj spolu so sebarealizáciou a pozitívnymi výsledkami nášho teamu sú pre mňa tým, čo ma v práci motivuje najviac.

Prečo je podľa vás dôležité neustále prinášať klientom PABK inovatívne služby, ktoré trh ponúka?

Petra: Ak chceme byť atraktívni aj pre mladých, musíme ísť s dobou a tá smeruje k digitálnym platbám. Poštová banka už rebrandingom dala jasne najavo, že sa mení a to sa aj deje. Ľudia, ktorí tu pracujú v ktorejkoľvek oblasti, robia banku atraktívnejšou a prinášajú nové zaujímavé produkty.

Monika: Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už viac než 26 rokov. Za tie roky si na bankovom trhu vybudovala stabilnú pozíciu so stabilnou bázou klientov a portfóliom služieb, ktoré dlhodobo poskytuje. Napriek tomu, že naším primárnym cieľom nie je stať sa TOP 1 inovatívnou bankou na trhu, na to aby sme si udržiavali konkurencieschopnosť a boli zároveň aj atraktívnou bankou pre klientov mladšej generácie, chceme naše portfólio produktov rozširovať práve o novinky v oblasti platobných riešení.

Aká bola reakcia vedenia/kolegov na váš nápad? Čo vám pomohlo priviesť nápad až do konca?

Petra:  Výhodou našej banky je to, že je slovenská. To znamená, že ak máte nápad a správne pre danú vec dokážete nadchnúť vedenie, schválenie je rýchle a už je to len na nás správne uchopiť projekt a dotiahnuť ho do úspešného konca.  Samozrejme, výhodou je, že naše vedenie je veľmi naklonené inováciám a máme jeho plnú podporu.

Monika: Hodinky Garmin a Fitbit patria medzi hodinky, ktoré sa tešia veľkej obľube hlavne medzi nadšencami pohybu či rôznych športových aktivít. Priniesť teda v rámci Poštovej banky nápad, ktorý predstavuje jednak nový spôsob platby debetnou kartou,  a zároveň podporuje zdravý životný štýl, nám dával  hneď od začiatku zmysel a reakcie kolegov a vedenia boli takisto naozaj veľmi pozitívne. Po tom, ako sme dostali na projekt „zelenú“, pustili sme sa do implementácie a pod skvelým vedením a koordináciou od našej team leaderky Peti sa nám ho podarilo úspešne nasadiť. Veľkú podporu a pomoc nám poskytli aj kolegovia z ďalších oddelení, či už z IT, marketingu, alebo právnych služieb.

Čo všetko obnáša zavedenie smart služby, akými je platenie hodinkami, až po jej samotné spustenie?

Petra: Projekty a inovácie pre platobné karty sú technický náročné a je potrebné zabezpečiť riešenie u externých, ako i interných  partnerov. Projekt  zastrešuje produktový manažér platobných kariet, čo v tomto prípade bola naša Monika, ktorá sa úlohy zhostila s veľkým nadšením . Zvládla to excelentne.  Projekt sa nám podarilo implementovať vo veľmi krátkom čase, z čoho mám veľkú radosť. Ďalší krásny príklad toho,  ako veci fungujú, ak sme všetci nadšení pre rovnaký cieľ, a to nás posúva ďalej.

Monika: Súhlasím s Petrou,  celý proces je dosť technicky náročný. Aj keď sa to možno na prvý pohľad nezdá, na to, aby ste si mohli svoju platobnú kartu pridať do smart zariadenia a mohli ňou platiť, sú potrebné rozsiahlejšie úpravy na úrovni bankového systému a autorizácie.  Zároveň je potrebné nastaviť a zabezpečiť tokenizačný flow kariet voči kartovej spoločnosti.  Tokenizácia  karty v podstate slúži na zaistenie bezpečnosti platieb.

Platíte/budete platiť hodinkami? :)

Petra: Platím už len hodinkami. J Je to veľmi návykové, ak to raz vyskúšate, už nikdy nebudete  chcieť platiť inak.

Monika: Keďže som sa aktívne podieľala na implementácii tejto služby, mala som v rámci pilotného testovania možnosť vyskúšať platenie hodinkami už pár mesiacov dozadu, a poviem vám, že od toho momentu už inak ako hodinkami neplatím. Je to vysoko návykové. J

Platenie hodinkami tu ešte nebolo. Na čo sa  najviac tešíte pri využívaní tejto služby? Aké ponúka výhody?

Petra:  Smart hodinky sú v dnešnej dobe IN, pretože ľudia celkovo viac športujú a používajú ich na vyhodnocovanie športových aktivít a meranie výsledkov. Teraz k tomu získali benefit – možnosť platiť s nimi, a to je podľa mňa geniálne!

Hlavná výhoda je pohodlnosť a jednoduchosť použitia. Máte ich stále na ruke a nemusíte, ako napríklad my, ženy, loviť mobil alebo peňaženku v kabelke.

Monika: V prvom rade by som určite vyzdvihla praktickosť a celkovú pozitívnu user-experience tejto novej vychytávky. Patrím medzi ľudí, ktorí hľadajú spôsoby, ako si každodenné činnosti bežného dňa čo najviac uľahčiť a platenie v obchodoch či reštauráciách pre mňa do tejto kategórie rozhodne patrí. Vďaka možnosti platiť mojimi Garmin hodinkami už nepotrebujem drahocenný čas na hľadanie peňaženky či telefónu v kabelke, stačia mi hodinky, ktoré mám vždy na ruke, a vybavené. Je to naozaj rýchly, jednoduchý, bezpečný a ešte aj štýlový spôsob platenia!

Z ktorej inovatívnej služby, ktorú sa vám podarilo zrealizovať v Poštovej banke, máte najväčšiu radosť, a ktorú by ste do budúcna radi privítali?

Petra: Nakoľko Garmin Pay a Fitbit Pay sú čerstvé inovácie, s ktorými máme prvenstvo na trhu, momentálne sa teším z nich. Samozrejme, teším sa aj na to, čo máme v pláne, takže verím, že sa nám to podarí a budem vám môcť predstaviť aj ďalších členov môjho teamu.

Monika: Úprimne mám momentálne naozaj veľkú radosť práve zo spustenia služby Garmin Pay a Fitbit Pay. Podarilo sa nám ju pre klientov Poštovej banky priniesť v relatívne krátkom čase a sme naozaj zvedaví na ich prvé reakcie a platby. Verím, že naši klienti si ju veľmi rýchlo obľúbia.

Prezradíte, čo chystáte do budúcnosti?

Petra: Prezradím len toľko, že v inováciách nepoľavujeme a budeme sa snažiť prinášať sexy veci aj naďalej.

Monika: Už v tejto chvíli veľmi intenzívne pracujeme na ďalšej službe, ktorá takisto rozšíri portfólio Poštovej banky v oblasti mobilných platieb.

Fitbit a Garmin pay