Rozhovor: Všetko o zmenách pri bezkontaktnom platení

Nedávno sme prešli na nový spôsob overovania platieb, ktorý je daný európskou legislatívou práve na účely zvýšenia vašej bezpečnosti. V tomto rozhovore s Melindou Burdanovou, riaditeľkou odboru retailových produktov, sa dočítate nielen to, ako táto zmena ovplyvní váš každodenný život, ale aj o ďalších šikovných službách, o ktorých by ste mali vedieť.

  • 30.09.2019
  • Blog
  • -
  • 3 min čítania

Nedávno vstúpila do platnosti nová európska legislatíva s cieľom zvýšiť bezpečnosť pri platení. Ako sme túto zmenu zvládli?

Všetky zmeny sme nasadili včas a jediné, čo si môžete pri bezkontaktných platbách kartou všimnúť, je častejšia výzva na zadanie PIN kódu. Súvisí to práve s novými limitmi pri bezkontaktných platbách, ktoré je potrebné „zresetovať“ zadaním PIN kódu, a to kvôli zabezpečeniu vyššej bezpečnosti.

Aký to bude mať dopad na našich klientov? S čím neočakávaným sa môžu stretnúť pri platení?

V obchode môžete aj naďalej platiť bezkontaktne do 20 eur bez zadávania PIN kódu. Môže sa však stať, že ak prekročíte limit 100 eur v súčte platieb vykonaných za sebou, platobný terminál si vyžiada PIN kód. Vtedy stačí zadať PIN. Počítanie limitu bezkontaktných platieb sa vynuluje vždy, ak pri platbe použijete PIN. Túto zmenu teda ani nemusíte pocítiť.

V prípade, ak terminál obchodníka ešte nie je pripravený, môže byť bezkontaktná platba zamietnutá. Vtedy zaplaťte kontaktne – vložením karty do terminálu – a zadajte PIN.

Tieto zmeny však nie sú jediné, ktoré pre vás pripravujeme pre ešte bezpečnejšie platenie kartou. Budú im predchádzať určité technické obmedzenia, o ktorých vás budeme včas informovať. Preto je dôležité, aby sme mali vaše aktuálne kontaktné údaje: e-mail a mobilné telefónne číslo.

Sú súčasné zmeny rovnaké pre všetky typy bezkontaktných platieb, tzn. platby platobnou kartou, smart hodinkami či smart mobilom?

Aktuálne zmeny sa týkajú iba platieb platobnou kartou. Smart platby (Apple Pay, Google Pay, smart hodinkami) ostávajú stále rovnako pohodlné, jednoduché a rýchle. Ak ich ešte nevyužívate, je tak práve vhodný čas ich vyskúšať.

Je z tvojho pohľadu výhodné mať v dnešnej dobe viacero osobných účtov/kariet?

Naši klienti veľmi oceňujú, že k účtu môžu získať až štyri platobné karty zadarmo. Určite aj vy oceníte, že k svojim peniazom budete mať stále prístup, ak by ste jednu kartu stratili, prípadne by vám bola odcudzená alebo by bola obmedzená jej funkčnosť.  

Navyše v odmeňovacom programe Peniaze s5 môže šetriť celá rodina :)

Dotknú sa zmeny aj internetových platieb kartou?

Aj v tejto oblasti pre vás pripravujeme inovácie, napríklad biometrické overenie pri platbe kartou na internete. O tejto novinke vás budeme ešte informovať.

V našej banke zastávaš pozíciu riaditeľky odboru retailových produktov. Ako zvládaš udržať si work-life balance?

Moja práca je zároveň moje hobby. Vďaka tomu môžem svoj voľný čas naplno venovať rodine a činnostiam, pri ktorých zrelaxujem a doplním inšpiráciu a nadšenie, ktoré potrebujem v práci. Cez týždeň je to však riadny kolotoč, čo pozná každý rodič malého dieťaťa. Kompenzáciou sú teda víkendy venované výhradne oddychu a zábave s mojou dcérkou a rodinou.

Čo ťa na tvojej práci baví najviac a čo ťa motivuje dosahovať stále lepšie výsledky?

Baví ma rôznorodosť, denne riešim množstvo vecí – od banálnych detailov, cez nastavenia produktov a procesov s dopadom na klienta a jeho vnímanie banky, až po kľúčové projekty so zásadnými rozhodnutiami. Veľmi rada robím s ľuďmi, obohacuje ma to a posúva vpred. 

Aj ty si klientom banky. Aké bankové služby využívaš najčastejšie?

Denne využívam platbu mobilom a mobilnú aplikáciu. Bez týchto inovácií si už neviem ani predstaviť bežné fungovanie. Odkedy máme možnosť platiť mobilom a hodinkami, tak si nepamätám PIN na platobnej karte.

Aké služby ponúka banka klientom, ktoré im môžu zjednodušiť život, no možno o nich stále nevedia?

Smart platby – moje obľúbené platby mobilným telefónom alebo hodinkami. Tiež program Peniaze s5, s ktorým môžu klienti ušetriť a ušetrené peniaze zhodnotiť na sporiacich produktoch. Máme kvalitné produkty, ktoré dokážu konkurovať iným bankovým produktom, avšak svet okolo nás sa vyvíja rýchlo, konkurencia nespí, takže si dávame záležať najmä na zlepšovaní klientskeho zážitku.