Rozhovor: Ako a prečo tvoríme newsletter Smart novinky?

Kto je zvedavý, veľa sa dozvie. A kto je ešte zvedavejší, číta Smart novinky od Poštovej banky. Rozhodli sme sa, že chceme s našimi klientmi komunikovať ešte intenzívnejšie, prostredníctvom pravidelného newslettra Smart novinky. Každý mesiac sa v nich ako prví dezvedia šikovné novinky zo sveta financií či praktické tipy a triky. Ako, kto a prečo ich vlastne tvorí? Čitajte ďalej a dozviete sa viac.

  • 30.08.2019
  • Blog
  • -
  • 3 min čítania

Smart Novinky

Kto sa podieľa na tvorbe Smart noviniek?

Hana: Volám sa Hanka a pôsobím na oddelení Customer experience, ktoré u nás voláme aj oddelenie zákazníckeho šťastia. S kolegami pracujeme na tom, aby naši klienti mali úprimnú radosť, že práve Poštová banka je ich banka.

Lívia: Som Lívia a od decembra 2018 pracujem na oddelení marketingu. Som členkou digitálneho tímu a mojou úlohou je tvoriť čo najlepší obsah rôznych nosičov vrátane Smart noviniek.  

Ako by ste charakterizovali Smart novinky troma slovami?

Hana + Lívia: slovenské, moderné & užitočné :)

S akým cieľom vznikli Smart novinky?

Hana: Chceli sme, aby od nás klienti nedostávali e-maily iba vtedy, keď im ponúkame naše produkty. Zároveň sme chceli nájsť spôsob, ako im poradiť orientovať sa v bankovom svete, predstaviť novinky, ktoré sme pripravili. Ukázať, že to naozaj robíme pre nich. Veríme, že sa nám podarí nájsť aj ďalšie spôsoby ako ukázať, že sme tu pre našich klientov.

Lívia: Nápad vydávať Smart novinky ako nový lifestylový formát pre našich klientov vznikol koncom minulého roka. Jeho cieľom je predovšetkým distribúcia naozaj zaujímavých článkov, ktoré sa netýkajú len financií, a priniesť tak zaujímavé a praktické informácie pre každodenný život našich klientov.

Prečo je dôležité pravidelne komunikovať s klientmi aj odľahčenejšou formou?

Hana: Ľudia väčšinou vnímajú banky ako veľmi formálne a vážne inštitúcie. A keďže v tej našej pracuje veľa mladých ľudí s otvorenou mysľou a dobrými nápadmi, chceme ukázať, že aj banka môže komunikovať inak. Tak, aby ju klienti mali radi.

Lívia: Súhlasím s Hankou, navyše si touto formou banka buduje so svojimi klientmi vzťah a získava dôveru. Baví nás komunikovať jasne, aktuálne a na rovinu, tak, ako sa medzi sebou rozprávame my všetci, ako je pre nás prirodzené. Veď práve ľudskosť  na nás naši klienti najväčšmi oceňujú.

Ako prebieha kreatívny proces Smart noviniek a čo vás inšpiruje pri tvorbe?

Hana: Obsah newslettra plánujeme niekoľko týždňov vopred. Vždy podľa toho, čo sa v banke práve deje, ale aj podľa tém viažucich sa k danej časti roka. Samozrejme, sme radi, ak dostaneme  typ na konkrétnu tému aj od našich čitateľov. Mali sme napríklad podnet na tému refinancovania úveru z inej banky, k čomu sme pripravili blog v júni. A inšpirácia? Spätná väzba od ľudí. Keď vidíme, že sa nejaká časť noviniek ľuďom páči, snažíme sa podobných štýlom pripraviť aj ďalšie číslo.

Lívia: Ako som už spomenula, každé číslo by malo čitateľovi prinášať istú hodnotu – či už vo forme noviniek, praktických informácií alebo príjemného vizuálneho spracovania. Obsah čísla pripravujeme v predstihu a odvíja sa jednak od aktuálnych tém v spoločnosti a tiež od bežných skúseností z vlastného života, na ktorých základe vieme čitateľom celkom výstižne poradiť. 

Aké newslettre odoberáte vy?

Hana: Keďže ja sa dlhodobo zaujímam o podnikanie a podnikateľov na Slovensku, sú to:

  • Podnikajte.sk, kde sú praktické články na aktuálne témy;
  • SBA, kde sú podujatia a workshopy, ktoré organizuje Slovak business agency na podporu podnikania.

Pre prehľad konkurencie:

  • Finančná hitparáda, kde sú zhrnuté najvýznamnejšie zmeny v cenníkoch slovenských bánk.

A, samozrejme, ten náš. Je super pocit takto vidieť výsledok aj mojej práce. 

Lívia: Odoberám ich niekoľko, no dávam prednosť zahraničným komunikáciám, ktoré sa venujú marketingu, digitálu, spravodajstvu a technológiám. Moje obľúbené sú Morning brew – newsletter o novinkách z biznisu pre mileniálov, Business of Fashion, ktorý často píše o novinkách v digitálnom marketingu a reklame. Oba ma bavia pre svieži tone of voice, kvalitne a stručne spracované informácie a humor. J Občas si otvorím slovenský Forbes, The New York Times a  cestovateľom odporúčam Suitcase.

Čo si v Smart novinkách najväčšmi obľúbili čitatelia?

Hana: Podľa našich štatistík, spätnej väzby aj navrhovaných tém ide najmä o tipy ako ušetriť, ale aj o bezpečnosť spojenú so službami našej banky. Mnoho klientov sa zaujíma aj o naše produkty a služby, čo nás vcelku prekvapilo. Mysleli sme si totiž, že produktových informácií chodí už dosť. Dôsledne sledujeme, čo sa čitateľom páči. Chceme predsa, aby si obsah radi čítali a tešili sa na ďalšie číslo.

Lívia: Presne tak, čitateľov stále zaujímajú články o rozširovaní našich služieb či inováciách produktov. Okrem toho ma teší, že majú záujem o témy týkajúce sa životného prostredia, ktoré si pýtajú aj v zbere spätnej väzby.