Vykročili sme na cestu k udržateľnosti

Jedným z dôvodov, prečo sme sa na centrále Poštovej banky rozhodli zrušiť povinný dress code, bolo nielen podporiť individualitu našich zamestnancov, ale aj začať s ich edukáciou o udržateľnosti a rozumnom nakupovaní. V tomto blogu sa dozviete, aké aktivity plánujeme a prečo je dôležité, aby aj firmy rozmýšľali a konali zodpovedne.

  • 06.05.2019
  • Blog
  • -
  • 3 min čítania

Zrušili sme dress code, ale čo ďalej?

Od oficiálneho zrušenia dress code už ubehli skoro dva týždne. Jeho zrušeniu predchádzala idea, že naši zamestnanci podajú v práci ten najlepší výkon práve vtedy, keď majú na sebe kúsky, v ktorých sa cítia pohodlne a sebavedome. Formálne oblečenie, akými sú biele košele, saká, kravaty a lodičky, sa okrem toho stalo pre väčšinu z nás častokrát výdavkom navyše. Biznis kúsky zažívali svoju slávu od 9:00 do 17:00 a potom skončili opäť v šatníku. V dnešnej dobe je dress code v práci už prežitkom a rovnako aj malým strašiakom pre potenciálnych uchádzačov. 

Pilotnou aktivitou, ktorou sme v banke odštartovali „nosenie dobra“, bolo otvorenie zbierky formálnych kúskov oblečenia, ktoré darujeme tým, ktorým sa môžu zísť pri hľadaní práce. Naši zamestnanci tak nemusia nepotrebné kúsky vyhadzovať či „sysliť“ doma v šatníku. Práve naopak – urobia nimi radosť tým, ktorí si ich z rôznych dôvodov nemôžu dovoliť.

Zrusili sme dresscode

V udržateľných aktivitách pokračujeme!

Zrušením dress code sme vykročili na cestu k udržateľnosti v našej banke. Pre našich zamestnancov pravidelne pripravujeme články do internej komunikácie, v ktorých ich oboznamujeme s fenoménmi, akými sú slow fashion, swapy, bezobalové nakupovanie, prečo nakupovať v second handoch a iné. V článkoch sa našim zamestnancom snažíme ukázať, ako vedia zakomponovať udržateľnejšie aktivity nielen na pracovisku, ale aj v domácnosti.

Tešíme sa, že sa nám podarilo nadviazať spoluprácu s NOSENE – prvým second handom na Slovensku, ktorý venuje časť sumy z každého zakúpeného kúsku do OZ MyMamy. Pre našich zamestnancov spoločne pripravujeme zaujímavé prednášky a rovnako aj dva workshopy, na ktorých vďaka upcyclingu vdýchnu nový život kúskom, ktoré už nenosia.

Prečo je dôležité, aby sa firmy správali rozumne k našej planéte?

Veríme, že zdieľaním našich aktivít inšpirujeme ďalších. Aj vy môžete jednoducho a ľahko priniesť ideu udržateľnosti do vašej firmy – ak sa bojíte reakcie, prečítajte si článok, v ktorom vám naši kolegovia poradia tipy a triky, ako dostať svoj nápad až k najväčšiemu šéfovi. Ak sa vám to podarí, zlepšíte brand image v očiach nielen samotných zamestnancov, ale aj potenciálnych uchádzačov o prácu. Začnite postupne, malými krokmi. Oslovte kolegov a vyčistite okolie vášho pracoviska od odpadkov. Navrhnite alternatívy pre spotrebu papierových pohárikov a papiera všeobecne. Dohodnite si s kolegami aspoň raz týždenne deň bez mäsa. Zorganizujte aj vo vašej firme deň, kedy sa môžu zamestnanci venovať dobrovoľníckym aktivitám. Usporiadajte SWAP oblečenia. Nakupujte spoločnú kávu bez obalu. Recyklujte, alebo ešte lepšie kupujte menej. Všetko sa dá, keď sa chce, a my v Poštovej banke nielen chceme, ale aj konáme. O všetkých aktivitách vás chceme informovať na LinkedIn Poštovej banky. Edukujte svojich zamestnancov nielen v ich pracovnej oblasti, ale aj v tej súkromnej a uvidíte, že pozitívnu spätnú väzbu uvidíte v ich usmiatych tvárach.

Hlasova biometria