Ako bezpečne používať svoju platobnú kartu?

12 tipov ako bezpečne používať svoju platobnú kartu

Aj my sa staráme o bezpečnosť vašich peňazí a pripravili sme pre vás aj zoznam zásad bezpečného používania platobnej karty. Nájdete v ňom užitočné rady, ktoré vám pomôžu mať svoje peniaze pod kontrolou. 

  • Pri prevzatí platobnej karty si ju hneď na zadnej strane podpíšte.
  • Takisto po prevzatí PIN čísla si ho dobre zapamätajte a doklad, na ktorom je PIN číslo uvedené, zničte. Ak vám PIN číslo nevyhovuje, môžete si ho zmeniť kedykoľvek bezplatne cez náš bankomat. Ak PIN zabudnete, opätovne vám ho zašleme za poplatok.
  • PIN číslo si nikdy nezapisujte na platobnú kartu, neodkladajte si ho do peňaženky a nikomu ho neoznamujte. Nehovorte ho obchodníkovi, svojim rodinným príslušníkom, zástupcom finančných inštitúcii, dokonca ani polícii.
  • Pri výbere z bankomatu alebo pri platbe kartou u obchodníka buďte pri zadávaní PIN čísla opatrní, prekryte si klávesnicu rukou tak, aby ho nemohol nikto odpozorovať. Zásadne si pri bankomate nenechajte od nikoho radiť.
  • Pri platbe kartou u obchodníka nespúšťajte kartu z dohľadu. Personál predajne či reštaurácie by nemal s vašou platobnou kartou nikam odchádzať a ak áno, máte právo požadovať vykonanie transakcie pod vašim dohľadom.
  • Pri nákupe cez internet využívajte služby overených obchodníkov.
  • Svoju platobnú kartu nikomu nepožičiavajte, nie je to bankou povolené, vystavujete sa tak zbytočnému nebezpečenstvu jej zneužitia.
  • V prípade, že ste svoju platobnú kartu stratili alebo vám bola odcudzená, bezodkladne túto skutočnosť nahláste spol. First Data Slovakia, s.r.o. na jej nonstop tel. čísle +421 2 6828 5777. Toto tel. číslo je uvedené na zadnej strane platobnej karty a odporúčame vám si ho uložiť medzi kontakty do mobilného telefónu.
  • Pravidelne si kontrolujte výpisy z účtu a svoj zostatok v mobilnej aplikácii Poštovej banky.  Ak zistíte akúkoľvek nezrovnalosť, ihneď nás o tom informujte na ktorejkoľvek pobočke Poštovej banky.
  • Zriaďte si SMS notifikáciu (zasielanie informačných SMS správ o pohyboch na vašom účte).
  • V prípade otázok a nejasností navštívte ktorúkoľvek pobočku Poštovej banky alebo sa informujte na našom klientskom centre na tel. čísle 0850 00 6500 alebo pri hovoroch zo zahraničia na tel. čísle +421 2 5960 1122 každý deň od 7.00 hod. do 22.00 hod. Mimo štátnych sviatkov. 
  • Vyhladávanie bankomatov (ATM) cez ATM lokátor na stránke MasterCard