Dizajn platobných kariet inšpirovali slovenské výšivky

Inšpiráciou pre nový dizajn platobných kariet od Poštovej banky bola slovenská ľudová tvorba. Návrh pripravil talentovaný návrhár Tomáš Kompaník. O platobné karty MasterCard Standard a MasterCard Gold, ktorých motívom boli výšivky z Čičmian, môžu klienti požiadať od 13. 1. 2014 a používať ich aj pri bezkontaktných platbách PayPass.

„Poštová banka už dlhodobo podporuje slovenskú kultúru a umenie. Aj preto sme na našich platobných kartách použili ornamentálne prvky slovenských výšiviek. Je to skvelý spôsob, ako šíriť krásu a výnimočnosť slovenskej ľudovej tvorivosti u nás i vo svete," povedala Eva Muroňová, riaditeľka Divízie bankových služieb Poštovej banky. „Chceli sme, aby nás nový dizajn charakterizoval. A čo by slovenskú banku vystihovalo lepšie, ako slovenská ľudová tvorba?" dodáva Muroňová.

Každý klient s Dobrým účtom si môže zvoliť, akú platobnú kartu chce používať. Navyše je za jej používanie odmeňovaný. Z každého nákupu plateného kartou dostane späť
0,5 %. Platobná karta MasterCard okrem zaujímavého dizajnu a odmeny dáva klientom možnosť využívať aj bezkontaktnú technológiu PayPass.

Nový dizajn platobných kariet navrhol pre Poštovú banku talentovaný slovenský návrhár Tomáš Kompaník. „Som nesmierne rád, že som od Poštovej banky dostal možnosť prepojiť slovenskú tradíciu so súčasným dizajnom. Tradičné umenie sa spojilo s modernými technológiami, čo Slovensku vdýchlo novú identitu," uvádza Kompaník.

Výšivka je súčasťou nášho kultúrneho dedičstva. Vďaka talentu a šikovnosti našich predkov pretavených do výšiviek má takmer každá obec svoj jedinečný ráz. „Nie je možné vytvoriť jednu univerzálnu výšivku, ktorá by charakterizovala Slovensko. Rôznorodosť a krása vzorov priťahuje čoraz väčšiu pozornosť aj v zahraničí a dodáva Slovensku unikátnosť," hovorí.

Tlacove Spravy 2014 Karty Kompanik Postova Banka

Tomáš Kompaník je mladý talentovaný grafický dizajnér, ktorý v súčasnosti pôsobí ako freelancer. Vyštudoval marketingovú komunikáciu v Nitre a grafický dizajn v Zlíne a v Istanbule. Svojou tvorbou dokazuje, že slovenská tradícia nepatrí len do múzeí. Jeho diela spájajú ľudovú tvorbu s moderným grafickým dizajnom. Jeho kniha AHA o slovenských výšivkách vyhrala niekoľko cien doma aj v zahraničí, vrátane ceny za najkrajšiu českú študentskú knihu a je vystavovaná v mnohých európskych mestách.