Bratislava, 17. marca 2021: Rok 2020 bol pre všetky sektory, vrátane bankového, veľkou skúškou. Do spomaľujúcej ekonomiky zasiahla korona kríza, mnohé sektory sa potýkali s výpadkami tržieb, klienti bánk sa správali obozretnejšie, iní odkladali splátky svojich úverov.  Kým celý bankový sektor sa prepadol v ziskovosti o takmer 27 % percent (podľa predbežných, neauditovaných výsledkov, ktoré zverejnila NBS), Poštovej banke sa podarilo udržať čistý zisk stabilný. Jeho výška v roku 2020 dosiahla 44,4 mil. eur, čo je len o 3 percentá menej ako v predchádzajúcom roku. Konsolidovaný zisk skupiny Poštovej banky dokonca medziročne narástol o sedem percent. Stabilné hospodárenie banky podporila minulý rok vyššia ako plánovaná výkonnosť v oblasti korporátnych úverov, vyššie dividendy od dcérskych spoločností, vyššie poplatkové výnosy, zefektívnenie administratívnych nákladov banky ako aj zrušenie bankového odvodu. 

Avšak aj tieto úkony vybavíte na špecializovaných pracoviskách Poštovej banky – PFS na 131 poštách. Tu si klienti i naďalej vybavia všetky štandardné finančné úkony tak ako doteraz. Pracovníci banky klientom aj v týchto dňoch poskytujú profesionálne poradenstvo a takmer komplexnú produktovú ponuku. Jediným obmedzením sú upravené otváracie hodiny. PFS pracoviská na poštách sú otvorené 4 hodiny denne. Prispôsobujú sa začiatku otvorenia danej pošty.

 

V záujme ochrany zdravia zamestnancov aj klientov Poštová banka prijala opatrenia a upravila otváracie hodiny svojich pobočiek a PFS pracovísk na poštách.

 

S účinnosťou od utorka, 17. marca 2020, sú pobočky Poštovej banky otvorené 4 hodiny denne, od 9:00 hod. do 13:00 hod.. Výnimkou sú pobočky v OC VIVO! v Bratislave a v OC Eperia v Prešove, pobočka Košice 1 (pobočka Dargov, Štúrova 1) a Nitra 1 (Štefánikova trieda 65), ktoré budú otvorené v čase 13:00 - 17:00. Zoznam pobočiek a informácie o upravených otváracích hodinách nájdete aj na https://www.postovabanka.sk/.

 

Opatrenia v pobočkovej sieti Poštovej banky:

  • Každý zamestnanec v pobočke banky je vybavený rúškom a tí, ktorí pracujú s hotovosťou, aj ochrannými rukavicami.
  • Klienti môžu vstúpiť do pobočky a na PFS pracoviská iba s ochranným rúškom alebo inou ochranou na ústach a nose. Je potrebné dodržiavať diskrétnu zónu 1 meter.
  • Vstup klientov do priestorov pobočky je regulovaný povereným zamestnancom banky. Do vnútra bude môcť naraz vstúpiť len toľko klientov, koľko je v danej pobočke obsluhujúcich pracovníkov. Ostatní budú musieť čakať pred vchodom do pobočky.
  • Klient si počas pobytu na pobočke nesmie zosadiť rúško. Jeho identifikácia sa teda bude vykonávať cez dodatočné otázky (podobne ako pri identifikácii na Infolinke) a na základe podpisového vzoru klienta. 

 

Odporúčania banky:

 

Vzhľadom na aktuálnu situáciu prosíme klientov, aby minimalizovali osobný kontakt a svoje podnety či neodkladné finančné úkony realizovali mailom, cez Infolinku, Mobilnú aplikáciu alebo Internetbanking. Ak je nevyhnutné navštíviť pobočku, dbajte, prosím, na zdravie seba aj našich pracovníkov, do pobočky vstupujte iba s rúškom a  dodržujte diskrétnu zónu 1 m.

Na Infolinke už dnes vybavíte napríklad zmenu kontaktných údajov pre Internet banking, novú kartu k účtu, môžete si zadať aj prevodný príkaz alebo trvalý príkaz. Rozsah služieb neustále rozširujeme a ich kompletný zoznam nájdete tu.

Klientom ďalej odporúčame platiť bezkontaktne kartou, mobilom alebo hodinkami. Používanie hotovosti je v súčasnosti, z pohľadu rizika šírenia ochorenia, rizikovejšie. Zároveň všetkých upozorňujeme, aby nezabúdali ani na pravidelnú dezinfekciu svojich mobilov a hodiniek.  Pri výbere hotovosti odporúčame využiť bankomat.

Neodporúčame vyberať veľké objemy hotovosti a následne ich skladovať doma. Z hľadiska bezpečnosti to predstavuje vysoko rizikové. Výber hotovosti banka nijako neobmedzuje, ľudia sa nemusia báť, že sa k nej nedostanú, ak ju budú potrebovať. Z hľadiska bezpečnosti je však lepšie uložiť si peniaze na účet.