Nový režim Poštovej banky na pobočkách Slovenskej pošty

Bratislava, 18. marca 2020 – Klienti Poštovej banky vybavia bežné finančné operácie naďalej aj na miestach Slovenskej pošty. Na všetkých poštových priehradkách je možné realizovať vklady alebo výbery. Z dôvodu mimoriadnych opatrení Slovenskej pošty je dočasne obmedzené otváranie nových účtov a podávanie žiadostí o vybavenie úveru.

Avšak aj tieto úkony vybavíte na špecializovaných pracoviskách Poštovej banky – PFS na 131 poštách. Tu si klienti i naďalej vybavia všetky štandardné finančné úkony tak ako doteraz. Pracovníci banky klientom aj v týchto dňoch poskytujú profesionálne poradenstvo a takmer komplexnú produktovú ponuku. Jediným obmedzením sú upravené otváracie hodiny. PFS pracoviská na poštách sú otvorené 4 hodiny denne. Prispôsobujú sa začiatku otvorenia danej pošty.

V záujme ochrany zdravia zamestnancov aj klientov Poštová banka prijala opatrenia a upravila otváracie hodiny svojich pobočiek a PFS pracovísk na poštách.

S účinnosťou od utorka, 17. marca 2020, sú pobočky Poštovej banky otvorené 4 hodiny denne, od 9:00 hod. do 13:00 hod.. Výnimkou sú pobočky v OC VIVO! v Bratislave a v OC Eperia v Prešove, pobočka Košice 1 (pobočka Dargov, Štúrova 1) a Nitra 1 (Štefánikova trieda 65), ktoré budú otvorené v čase 13:00 - 17:00. Zoznam pobočiek a informácie o upravených otváracích hodinách nájdete aj na https://www.postovabanka.sk/.

Opatrenia v pobočkovej sieti Poštovej banky:

  • Každý zamestnanec v pobočke banky je vybavený rúškom a tí, ktorí pracujú s hotovosťou, aj ochrannými rukavicami.
  • Klienti môžu vstúpiť do pobočky a na PFS pracoviská iba s ochranným rúškom alebo inou ochranou na ústach a nose. Je potrebné dodržiavať diskrétnu zónu 1 meter.
  • Vstup klientov do priestorov pobočky je regulovaný povereným zamestnancom banky. Do vnútra bude môcť naraz vstúpiť len toľko klientov, koľko je v danej pobočke obsluhujúcich pracovníkov. Ostatní budú musieť čakať pred vchodom do pobočky.
  • Klient si počas pobytu na pobočke nesmie zosadiť rúško. Jeho identifikácia sa teda bude vykonávať cez dodatočné otázky (podobne ako pri identifikácii na Infolinke) a na základe podpisového vzoru klienta. 

Odporúčania banky:

Vzhľadom na aktuálnu situáciu prosíme klientov, aby minimalizovali osobný kontakt a svoje podnety či neodkladné finančné úkony realizovali mailom, cez Infolinku, Mobilnú aplikáciu alebo Internetbanking. Ak je nevyhnutné navštíviť pobočku, dbajte, prosím, na zdravie seba aj našich pracovníkov, do pobočky vstupujte iba s rúškom a  dodržujte diskrétnu zónu 1 m.

Na Infolinke už dnes vybavíte napríklad zmenu kontaktných údajov pre Internet banking, novú kartu k účtu, môžete si zadať aj prevodný príkaz alebo trvalý príkaz. Rozsah služieb neustále rozširujeme a ich kompletný zoznam nájdete tu.

Klientom ďalej odporúčame platiť bezkontaktne kartou, mobilom alebo hodinkami. Používanie hotovosti je v súčasnosti, z pohľadu rizika šírenia ochorenia, rizikovejšie. Zároveň všetkých upozorňujeme, aby nezabúdali ani na pravidelnú dezinfekciu svojich mobilov a hodiniek.  Pri výbere hotovosti odporúčame využiť bankomat.

Neodporúčame vyberať veľké objemy hotovosti a následne ich skladovať doma. Z hľadiska bezpečnosti to predstavuje vysoko rizikové. Výber hotovosti banka nijako neobmedzuje, ľudia sa nemusia báť, že sa k nej nedostanú, ak ju budú potrebovať. Z hľadiska bezpečnosti je však lepšie uložiť si peniaze na účet. 

Všetky potrebné informácie a prípadné obmedzenia, ktoré by sa vás mohli týkať v súvislosti s mimoriadnym stavom, nájdete aj na https://6500.sk/spolutozvladneme. Pravidelne ich pre vás aktualizujeme.