Bratislava, 22. apríla 2020 - Pobočky Poštovej banky budú od štvrtka otvorené o dve hodiny dlhšie. Prioritou banky zostáva ochrana zdravia zamestnancov a klientov, ktorým chce aj v čase pandémie poskytovať plnohodnotné služby. Svojim pracovníkom prepláca testy na koronavírus.

 

Od štvrtka 23. apríla 2020 budú všetky pobočky Poštovej banky otvorené šesť hodín denne. Cez víkend zostanú i naďalej zatvorené. Zmenou otváracích hodín banka reaguje na postupné uvoľňovanie opatrení v snahe o znovu naštartovanie ekonomiky. Cieľom je aj to, aby sa obmedzila koncentrácia ľudí čakajúcich pred pobočkou. Z dôvodu regulovaného vstupu sa pred obchodnými miestami banky vytvárali početné skupiny klientov, čím sa zvyšovalo riziko šírenia nákazy. 

Otváracie hodiny pobočiek Poštovej banky:

  • od 9:00 hod. do 16:00 hod. mimo obchodných centier (12:00 - 13:00 hod. obedná prestávka)
  • od 10:00 hod. do 17:00 hod. v obchodných centrách (13:00 - 14:00 hod. obedná prestávka)

 

Banka i naďalej vymedzuje čas pre klientov nad 65 rokov.  „V čase od 9:00 hod. do 12:00 hod. na našich pobočkách prioritne obslúžime seniorov. Vo vyhradenom čase pre dôchodcu je možné vybaviť aj inú verejnosť, dôchodca však musí byť uprednostnený. V prípade potreby budeme kontrolovať vek dôchodcu na základe dokladu totožnosti,“  upresňuje hovorkyňa banky Lýdia Žáčková.

 

Zmena sa týka aj PFS pracovísk Poštovej banky, ktoré má na pošte. „Od štvrtka budú otvorené osem hodín denne. Samozrejme, s ohľadom na otváraciu dobu konkrétnej poštovej pobočky. Klienti sa môžu spoľahnúť, že im naši pracovníci na špecializovaných pracoviskách na pošte pomôžu vybaviť všetky štandardné finančné úkony,“ konštatuje hovorkyňa Poštovej banky. Na všetkých poštových priehradkách je i naďalej možné realizovať vklady a výbery hotovosti.

 

Banka si uvedomuje potrebu chrániť aj svojich zamestnancov pracujúcich v prvej línii, a preto im dala možnosť otestovať sa na koronavírus, čo využilo už takmer sto zamestnancov. Všetky doterajšie výsledky boli negatívne. „Zamestnancom pracujúcim v pobočkovej, poštovej sieti a v podateľni preplatíme plnú sumu za test. Ostatným, ktorí neprichádzajú do priameho kontaktu s klientmi, ale chodia do práce, uhradíme polovicu z ceny,“ upresňuje hovorkyňa Poštovej banky Lýdia Žáčková.

 

Poštová banka už od začiatku pandémie koronavírusu umožnila prácu z domu všetkým svojim zamestnancom, u ktorých to bolo možné. Home office dnes využíva približne 65 % ľudí. „Rodičom na OČR doplácame rozdiel medzi sociálnou dávkou a mzdou. Kolegom, ktorí pracujú na ústredí a v pobočkovej sieti sme zabezpečili ochranné rúška, dezinfekciu, ale dodávame im aj čerstvé ovocie a probiotiká, aby sme aj takto podporili ich imunitu. Zriadili sme krízovú linku, na ktorej v prípade potreby nájdu pomoc psychológa,“ vymenúva ďalšie benefity L. Žáčková.

 

Opatrenia v pobočkovej sieti Poštovej banky:

  • Každý zamestnanec v pobočke banky je vybavený rúškami a tí, ktorí pracujú s hotovosťou, aj ochrannými rukavicami.
  • V každej pobočke je k dispozícii dezinfekčný prostriedok.
  • Klienti môžu vstúpiť do pobočky a na PFS pracoviská iba s ochranným rúškom alebo inou ochranou na ústach a nose.
  • Vstup klientov do priestorov pobočky je manažovaný povereným zamestnancom banky. Do vnútra môže naraz vstúpiť len toľko klientov, koľko je v danej pobočke obsluhujúcich pracovníkov.
  • Klient si počas pobytu na pobočke nesmie zosadiť rúško. Jeho identifikácia sa vykonáva cez dodatočné otázky (podobne ako pri identifikácii na Infolinke) a na základe podpisového vzoru klienta.

 

Služby Infolinky 0850 00 6500 alebo *6500 klienti môžu využívať každý pracovný deň, od 8.00 hod. do 18.00 hod. Rovnako sme tu pre vás aj na info@pabk.sk