Zaznamenali sme zvýšený výskyt podvodných stránok, ktoré napodobňujú prihlasovaciu stránku do nášho Internet bankingu. Čítať viac.
- Ako viem chrániť svoje peniaze?
- Ako pošlem peniaze cez Internet banking bezpečne?
- Akými najčastejšími spôsobmi sa môže pokúsiť útočník získať vaše údaje
- Ako sa viem chrániť pred pokusmi o získanie mojich údajov do Internet bankingu?
- Ako viem nakupovať kartou na internete bezpečne?
- Ako rozoznám falošnú SMS?
- Dostal som podvodnú SMS. Čo mám robiť?
- Ako rozoznám falošný e-mail?
- Ako si vytvorím bezpečné heslo do Internet bankingu?
Ako rozoznám falošný e-mail?
Ak ste si vo svojej schránke našli e-mail od svojej banky, ktorý sa vám zdá podozrivý, majte na pamäti, že žiadna banka od vás nikdy nežiada prihlasovacie údaje do Internet bankingu alebo mobilnej aplikácie prostredníctvom e-mailu, SMS a rovnako od vás nepožaduje heslo, prihlasovacie údaje či iné bezpečnostné kódy telefonicky.
V podozrivom e-maile si preto všímajte hlavne tieto znaky:
- e-mailová adresa odosielateľa, ktorá často nemá s bankou nič spoločné,
- preklepy, gramatické chyby, nesprávny slovosled či preklad z anglického jazyka bez ohľadu na to, že diakritika je správna,
- podpis banky na konci e-mailu,
- ak sa v e-maile nachádza link s priamym preklikom do Internet bankingu, prejdením myšou ponad odkaz skontrolujte v okienku, či sa adresa začína https://moja.postovabanka.sk. Falošný mail zobrazuje v okienku inú adresu, ako https://moja.postovabanka.sk/ib/logon.aspx.
- Oficiálna adresa musí začínať skratkou „https“, vedľa ktorej nájdete ikonku zámočku. Po kliknutí na zámoček sa vám následne zobrazí certifikát Poštovej banky.
- V prípade akýchkoľvek nejasností kontaktujte svoju banku (kontaktné centrum Poštovej banky máte k dispozícii každý pracovný deň od 8.00 – 19.00 okrem sviatkov a počas víkendov od 9.00 – 17.00 na čísle 0850 00 6500 alebo cez e-mail info@pabk.sk.
Podozrivé e-maily nemusia byť iba od banky, môžu byť pod značkou akejkoľvek známej firmy. Obsah e-mailu vás bude v takomto prípade vyzývať na uhradenie nejakého poplatku, sumy, zadanie údajov (aby vám následne mohli niečo poslať a pod.) Pokiaľ takýto e-mail od danej spoločnosti neočakávate, vždy si pred platbou alebo zadaním údajov zistite, či nejde o podvod.
Viac sa dočítate na blogu Dajte si pozor na falošné SMS správy, môže ísť o podvod.
.