Ako rozoznám falošný e-mail?

Ak ste si vo svojej schránke našli e-mail od svojej banky, ktorý sa vám zdá podozrivý, majte na pamäti, že žiadna banka od vás nikdy nežiada prihlasovacie údaje do Internet bankingu alebo mobilnej aplikácie prostredníctvom e-mailu, SMS a rovnako od vás nepožaduje heslo, prihlasovacie údaje či iné bezpečnostné kódy telefonicky. V podozrivom e-maile si preto všímajte hlavne tieto znaky:

  • e-mailová adresa odosielateľa, ktorá často nemá s bankou nič spoločné:
  • preklepy, gramatické chyby, nesprávny slovosled či preklad z anglického jazyka bez ohľadu na to, že diakritika je správna,
  • podpis banky na konci e-mailu,
  • ak sa v e-maile nachádza link s priamym preklikom do Internet bankingu, prejdením myšou ponad odkaz skontrolujte v okienku, či sa adresa začína https://moja.postovabanka.sk. Falošný mail zobrazuje v okienku inú adresu, ako https://moja.postovabanka.sk/ib/logon.aspx.
  • Oficiálna adresa musí začínať skratkou „https“, vedľa ktorej nájdete ikonku zámočku. Po kliknutí na zámoček sa vám následne zobrazí certifikát Poštovej banky.
  • V prípade akýchkoľvek nejasností kontaktujte svoju banku (kontaktné centrum Poštovej banky máte k dispozícii každý deň od 7.00 – 22.00 okrem sviatkov na čísle 0850 00 6500 alebo cez e-mail info@pabk.sk).

Podozrivé e-maily nemusia byť iba od banky, môžu byť pod značkou akejkoľvek známej firmy. Obsah e-mailu vás bude v takomto prípade vyzývať na uhradenie nejakého poplatku, sumy, zadanie údajov (aby vám následne mohli niečo poslať a pod.) Pokiaľ takýto e-mail od danej spoločnosti neočakávate, vždy si pred platbou alebo zadaním údajov zistite, či nejde o podvod.

Viac sa dočítate na blogu Dajte si pozor na falošné SMS správy, môže ísť o podvod.

.