Akými najčastejšími spôsobmi sa môže pokúsiť útočník získať vaše údaje (napr. prihlasovacie meno a heslo do Internet bankingu, údaje k platobnej karte)?

  • Telefonicky, postupným presviedčaním o možnosti vyriešenia často neexistujúceho problému. Alebo napríklad aj ponukou lákavej investície a okamžitého prevodu peňazí. Cieľom útočníka je získať vaše osobné údaje, prihlasovacie meno a heslo, číslo platobnej karty a kódy pre 3D Secure, prípadne iné zneužiteľné informácie.
  • Odosielaním nevyžiadaných emailov obsahujúcich vírusy a spyware schopných sledovať vašu činnosť na počítači, prípadne požadovaním vyplnenia falošných webových formulárov, ktoré sa často „tvária“ ako stránky známych firiem alebo vašej banky. Obsahom môže byť napríklad upozornenie, že sa mení bezpečnostná politika banky, a preto si musíte zadať nové heslo do Internet bankingu, alebo napríklad urgencia platby za nejakú službu – v oboch prípadoch musíte najprv zadať vaše súčasné prihlasovacie a bezpečnostné údaje k Internet bankingu alebo platobnej karte.
  • Cez SMS upozornením na skončenie platnosti vášho hesla alebo lákavou ponukou zapojenia do súťaže.
  • Tvorbou podvodných webových stránok podobných webom, ktoré často používate. Podvodné alebo nedostatočne zabezpečené weby sú okrem zbierania „citlivých" informácií naviac schopné nainštalovať do vášho počítača vírus alebo spyware – teda počítačový program, ktorý sa bez vášho vedomia pokúša o získanie vašich citlivých dát (hesiel) priamo z počítača.