Zaznamenali sme zvýšený výskyt podvodných stránok, ktoré napodobňujú prihlasovaciu stránku do nášho Internet bankingu. Čítať viac.

Čo mám robiť, ak nesúhlasím so sumou, ktorú si príjemca inkasa stiahol?

V prvom rade vám odporúčame, aby ste sa obrátili na spoločnosť (príjemcu inkasa), ktorá inkaso zrealizovala, aby ste zistili dôvod inkasovanej sumy. V prípade, že si myslíte, že daná suma bola neoprávnená, môžete do 8 týždňov od vykonania inkasa takéto inkaso bezplatne odvolať.

 

Môže ísť napríklad o prípad, keď je na faktúre uvedená iná suma, aká vám bola stiahnutá z účtu. Táto suma potom bude vrátená späť na váš účet.

 

Ak by sa stalo, že by sa vám z účtu zrealizovalo inkaso, na ktoré ste nedali súhlas (mandát), alebo ste ho už u príjemcu inkasa zrušili, rovnako môžete do 8 týždňov od vykonania inkasa takéto inkaso bezplatne odvolať, a táto suma vám bude vrátená na váš účet.

 

V prípade, že už od vykonania inkasa uplynulo dlhšie obdobie ako 8 týždňov, ale maximálne 13 mesiacov, podajte reklamáciu. Následne prebehne reklamačné konanie.

 

Samozrejme, inkaso môžete odvolať aj predtým, ako platba prebehne, a to najneskôr jeden deň pred dátumom splatnosti inkasa cez Internet banking alebo osobne na našich obchodných miestach.

Pomohla vám táto odpoveď?

Nastavenie cookies 🍪

Na našom webe používame cookies, ktoré pomáhajú zlepšovať používateľský zážitok a pre anonymnú analýzu návštevnosti. Využívanie cookies si nastavíte prostredníctvom nastavenia cookies alebo vo svojom prehliadači. Viac informácií o tom, ako využívame cookies a možnosti ich dodatočného odvolania nájdete v informáciách o ochrane súkromia aj v dokumente o cookie policy.

Akceptovať všetky cookies
Nastaviť cookies