Zaznamenali sme zvýšený výskyt podvodných stránok, ktoré napodobňujú prihlasovaciu stránku do nášho Internet bankingu. Čítať viac.
- Čo je inkaso a prečo je výhodné si ho zriadiť?
- Aký je rozdiel medzi trvalým príkazom a inkasom?
- Ako si zriadim inkaso?
- Ako zruším inkaso?
- Čo mám robiť, ak nesúhlasím so sumou, ktorú si príjemca inkasa stiahol?
- Čo je trvalý príkaz?
- Kde si viem založiť trvalý príkaz?
- Čo potrebujem na zriadenie trvalého príkazu?
- Platí sa poplatok za nastavenie trvalého príkazu alebo inkasa?
- Kde si viem zmeniť alebo zrušiť trvalý príkaz?
Čo mám robiť, ak nesúhlasím so sumou, ktorú si príjemca inkasa stiahol?
V prvom rade vám odporúčame, aby ste sa obrátili na spoločnosť (príjemcu inkasa), ktorá inkaso zrealizovala, aby ste zistili dôvod inkasovanej sumy. V prípade, že si myslíte, že daná suma bola neoprávnená, môžete do 8 týždňov od vykonania inkasa takéto inkaso bezplatne odvolať.
Môže ísť napríklad o prípad, keď je na faktúre uvedená iná suma, aká vám bola stiahnutá z účtu. Táto suma potom bude vrátená späť na váš účet.
Ak by sa stalo, že by sa vám z účtu zrealizovalo inkaso, na ktoré ste nedali súhlas (mandát), alebo ste ho už u príjemcu inkasa zrušili, rovnako môžete do 8 týždňov od vykonania inkasa takéto inkaso bezplatne odvolať, a táto suma vám bude vrátená na váš účet.
V prípade, že už od vykonania inkasa uplynulo dlhšie obdobie ako 8 týždňov, ale maximálne 13 mesiacov, podajte reklamáciu. Následne prebehne reklamačné konanie.
Samozrejme, inkaso môžete odvolať aj predtým, ako platba prebehne, a to najneskôr jeden deň pred dátumom splatnosti inkasa cez Internet banking alebo osobne na našich obchodných miestach.