Zaznamenali sme zvýšený výskyt podvodných stránok, ktoré napodobňujú prihlasovaciu stránku do nášho Internet bankingu. Čítať viac.
- Ako zadám platbu?
- Ako mám postupovať, keď mi platba neprešla?
- Čo mám robiť, keď som zadal pri platbe nesprávne údaje?
- Kedy budú peniaze v druhej banke?
- Čo je to IBAN a BBAN?
- Kde zistím číslo môjho účtu vo formáte IBAN?
- Kde zistím číslo príjemcu vo formáte IBAN?
- Čo je variabilný a špecifický symbol a ako ich vyplniť?
- Ako si vytlačím doklad o zaplatení?
- Čo je kód banky a ako ho zistím?
- Čo je SEPA platba?
- Ako zmením spôsob oznámenia o nezrealizovanej platbe?
- Do akých krajín môžem poslať SEPA platbu?
- Kedy sa mi oplatí zaplatiť platbu jednorazovo a kedy pravidelne?
Ako mám postupovať, keď mi platba neprešla?
Neprešla vám platba? Dôvodov môže byť viacero, hneď na začiatku si treba povedať, kde vám platba neprešla a pri akom spôsobe platenia vám neprešla:
Ak v obchode pri platbe kartou, skontrolujte si:
- platnosť vašej platobnej karty, mohlo sa stať, že vám už vypršala,
- dostatok peňazí na svojom účte,
- či zadávate do terminálu správny PIN ku karte,
- a možno ste už viackrát platili bezkontaktne a kvôli bezpečnosti je potrebné aj občasné vloženie platobnej karty do terminálu a zadanie PIN kódu.
Ak vám platba neprešla pri platbe cez internet, skontrolujte si:
- dostatok peňazí na svojom účte a platnosť vašej platobnej karty,
- či ste správne opísali informácie z karty a či zadávate správny potvrdzovací kód,
- a v poslednom rade, výšku vašich limitov nastavených pre platby cez internet, mohlo sa stať, že ste prečerpali denný limit alebo limity pre platbu kartou na internete.
Keď vám platba neprešla v Internet bankingu alebo Mobilnej aplikácii, skontrolujte si, prosím:
- či máte dostatok peňazí na účte,
- či ste platbu správne potvrdili, čiže či ste správne opísali potvrdzovací kód z SMS,
- výšku vašich limitov nastavených pre platby cez Internet banking a Mobilnú aplikáciu, limit pre Mobilnú aplikáciu je 3 000 eur,
- ale mohli ste si aj nastaviť váš Internet banking ako pasívny, čiže neviete v ňom uskutočniť platobné operácie, v tomto prípade, prosíme, navštívte naše obchodné miesto alebo nám zavolajte na Infolinku.