Čo mám robiť, keď som zadal pri platbe nesprávne údaje?

Stalo sa vám, že ste omylom uviedli pri platbe nesprávne údaje? V tomto prípade záleží, ktorú časť ste nesprávne vyplnili.

 

Ak je vaša chyba v čísle účtu (IBAN):

 

  • ak číslo účtu v druhej banke neexistuje, tak vaša platba sa vám v tomto prípade vráti sama na váš účet, približne do dvoch pracovných dní,
  • v druhom prípade, keď účet v druhej banke existuje, treba skontrolovať, v akom stave je platba, a podľa toho postupovať ďalej.

 

Pozrite si náš postup, ako skontrolovať, v akom stave je vaša platba: Čo mám robiť, ak som poslal platbu na nesprávne číslo účtu?

 

Jednou z možností je požiadať svoju banku o vrátenie platby. Avšak pozor, vrátenie platby bankou je spoplatnené podľa aktuálneho sadzobníka poplatkov. 

 

Ak je chyba vo variabilnom symbole:

 

  • ak platíte platbu, pri ktorej ju potrebuje prijímateľ spárovať s faktúrou, ktorú vám poslal, a pomýlite sa vo variabilnom symbole alebo ho nevyplníte, platba sa vám vráti na váš účet do pár dní, a vy ju budete musieť zadať znova,
  • ak sa vám takáto platba nevráti, skúste kontaktovať prijímateľa vašej platby, či je možné priradiť chybne vpísaný variabilný symbol k vašej pohľadávke,
  • v poslednom prípade, ak vás váš prijímateľ platby nevie priradiť a platba sa nevráti do niekoľkých dní, je potrebné navštíviť naše obchodné miesto a platbu si vypýtať cez banku späť.

 

Pomohla vám táto odpoveď?

Nastavenie cookies 🍪

Na našom webe používame cookies, ktoré pomáhajú zlepšovať používateľský zážitok a pre anonymnú analýzu návštevnosti. Využívanie cookies si nastavíte prostredníctvom nastavenia cookies alebo vo svojom prehliadači. Viac informácií o tom, ako využívame cookies a možnosti ich dodatočného odvolania nájdete v informáciách o ochrane súkromia aj v dokumente o cookie policy.

Akceptovať všetky cookies
Nastaviť cookies