Zaznamenali sme zvýšený výskyt podvodných stránok, ktoré napodobňujú prihlasovaciu stránku do nášho Internet bankingu. Čítať viac.

Čo mám robiť, keď som zadal pri platbe nesprávne údaje?

Stalo sa vám, že ste omylom uviedli pri platbe nesprávne údaje? V tomto prípade záleží, ktorú časť ste nesprávne vyplnili.

 

Ak je vaša chyba v čísle účtu (IBAN):

 

  • ak číslo účtu v druhej banke neexistuje, tak vaša platba sa vám v tomto prípade vráti sama na váš účet, približne do dvoch pracovných dní,
  • v druhom prípade, keď účet v druhej banke existuje, treba skontrolovať, v akom stave je platba, a podľa toho postupovať ďalej.

 

Pozrite si náš postup, ako skontrolovať, v akom stave je vaša platba: Čo mám robiť, ak som poslal platbu na nesprávne číslo účtu?

 

Jednou z možností je požiadať svoju banku o vrátenie platby. Avšak pozor, vrátenie platby bankou je spoplatnené podľa aktuálneho sadzobníka poplatkov. 

 

Ak je chyba vo variabilnom symbole:

 

  • ak platíte platbu, pri ktorej ju potrebuje prijímateľ spárovať s faktúrou, ktorú vám poslal, a pomýlite sa vo variabilnom symbole alebo ho nevyplníte, platba sa vám vráti na váš účet do pár dní, a vy ju budete musieť zadať znova,
  • ak sa vám takáto platba nevráti, skúste kontaktovať prijímateľa vašej platby, či je možné priradiť chybne vpísaný variabilný symbol k vašej pohľadávke,
  • v poslednom prípade, ak vás váš prijímateľ platby nevie priradiť a platba sa nevráti do niekoľkých dní, je potrebné navštíviť naše obchodné miesto a platbu si vypýtať cez banku späť.

 

Pomohla vám táto odpoveď?

Nastavenie cookies 🍪

Na našom webe používame cookies, ktoré pomáhajú zlepšovať používateľský zážitok a pre anonymnú analýzu návštevnosti. Využívanie cookies si nastavíte prostredníctvom nastavenia cookies alebo vo svojom prehliadači. Viac informácií o tom, ako využívame cookies a možnosti ich dodatočného odvolania nájdete v informáciách o ochrane súkromia aj v dokumente o cookie policy.

Akceptovať všetky cookies
Nastaviť cookies