Ako na Google Pay

Aplikáciu môžu využívať všetci klienti, ktorí sú držiteľmi debetnej platobnej karty Maestro alebo Mastercard určenej na bezkontaktné platby.

Aktivácia služby Google Pay

  • Stiahnete si a nainštalujete bezplatnú aplikáciu Google Pay.
  • Na aktiváciu služby je na mobilnom zariadení potrebné mať nastavené uzamykanie obrazovky (číselný kód/znak/odtlačok).
  • Po prihlásení zadáte do aplikácie údaje o karte (pripravte si číslo platobnej karty, dátum exspirácie, trojmiestny kód CVC zo zadnej strany karty) a kontaktné údaje.
  • Odsúhlasíte podmienky používania služby.
  • Následne si zvolíte možnosť overenia:
    • prostredníctvom SMS kódu, ktorý bude zaslaný na vaše mobilné číslo pre službu 3D Secure,
    • prostredníctvom hovoru na našu Infolinku.
  • Pri možnosti overenia cez SMS prepíšete do aplikácie overovací kód z SMS.
  • Pri overení prostredníctvom hovoru vám kartu do aplikácie aktivuje operátor Infolinky.
  • Po aktivácii je karta pridaná do aplikácie a mobilné zariadenie môžete využívať na bezkontaktné platby.

Postup pri platení

Aplikáciu možno používať na uskutočňovanie bezhotovostných platieb priložením mobilného zariadenia k obchodníckemu platobnému terminálu, ktorý podporuje bezkontaktný spôsob prijímania platieb.

 

Klient môže mať v aplikácii aktivovaných viacero platobných kariet, pričom v aplikácii si sám nastaví, ktorú kartu chce mať predvolenú na platenie.

Platby do 50 EUR

  • Zapnete (podsvietite) obrazovku mobilného zariadenia (nemusí byť odomknutá) a priložíte ho k platobnému terminálu.
  • Počkáte na vykonanie platby – na displeji priamo v aplikácii sa vám zobrazí potvrdenie.
  • Ak máte v aplikácii zapnuté push notifikácie, po úspešnom nákupe dostanete zároveň notifikáciu.
  • Pri niektorých starších typoch platobných terminálov môžete byť vyzvaní zadať PIN kód ku karte priamo na termináli.
  • Z dôvodu vyššej bezpečnosti je po každej tretej platbe do 20 EUR potrebné pred priložením mobilného zariadenia k platobnému terminálu obrazovku odomknúť.

Platby nad 50 EUR

  • Odomknete obrazovku pomocou prístupového hesla (číslo, znak alebo odtlačok prsta) a priložíte telefón k platobnému terminálu.
  • Počkáte na vykonanie platby – na displeji priamo v aplikácii sa vám zobrazí potvrdenie.
  • Ak máte v aplikácii zapnuté push notifikácie, po úspešnom nákupe dostanete zároveň notifikáciu.
  • Pokiaľ pri priložení k platobnému terminálu bude vaša obrazovka iba podsvietená, avšak zamknutá, budete vyzvaní odomknúť ju.
  • Pri niektorých starších typoch platobných terminálov môžete byť vyzvaní zadať PIN kód ku karte priamo na termináli.

 

Aplikácia zobrazuje históriu posledných 10 transakcií realizovaných prostredníctvom služby Google Pay.

 

Všetky podrobnosti o používaní služby sú uvedené na stránke www.postovabanka.sk/googlepay.

Stiahnutie aplikácie

  • Google Play Store
  • App Store: Aplikácia nie je dostupná – je určená výhradne pre zariadenia s OS Android.

Podporované zariadenia

Všetky mobilné zariadenia s operačným systémom Android verzia 5.0 a vyššie, s podporou funkcie NFC.

Často kladené otázky

  • Je služba platenia mobilom alebo hodinkami zdarma?
  • Sú platby mobilom a hodinkami bezpečné?
  • Aké platobné karty môžem využívať na platby mobilom či hodinkami?
  • Ako si svoju kartu do aplikácie pridám?
  • Aké limity sú nastavené na mojej platobnej karte v mobile alebo hodinkách?
  • Môžem si pridať svoju debetnú platobnú kartu do viacerých mobilných zariadení či hodiniek?
  • Môžem si do mobilu alebo hodiniek pridať viacero kariet?
  • Nedarí sa mi kartu do aplikácie pridať, čo mám spraviť?
  • Vypršala mi platnosť mojej platobnej karty, čo mám urobiť?
  • V obchode sa mi nepodarilo zaplatiť pomocou mobilu alebo hodiniek, kde mohol nastať problém?
  • Musím mať v telefóne prístup k internetu, aby som mohol platiť?
  • Aký PIN mám zadať, pokiaľ si ho odo mňa pri platení bude vyžadovať platobný terminál?
  • Ako mám postupovať, keď stratím mobilný telefón?
  • Nebudem pri platbe mobilom zdržiavať v obchode?
  • Zvládnem si to nastaviť?
  • Môže sa na mňa niekto natlačiť napríklad v električke či v obchode a vynútiť si platbu bez môjho vedomia?
  • Nebude predsa len lepšia „stará dobrá“ hotovosť?

Nastavenie cookies 🍪

Na našom webe používame cookies, ktoré pomáhajú zlepšovať používateľský zážitok a pre anonymnú analýzu návštevnosti. Využívanie cookies si nastavíte prostredníctvom nastavenia cookies alebo vo svojom prehliadači. Viac informácií o tom, ako využívame cookies a možnosti ich dodatočného odvolania nájdete v informáciách o ochrane súkromia aj v dokumente o cookie policy.

Akceptovať všetky cookies
Nastaviť cookies