Zaznamenali sme zvýšený výskyt podvodných stránok, ktoré napodobňujú prihlasovaciu stránku do nášho Internet bankingu. Čítať viac.
Aktivácia služby Google Pay
- Stiahnete si a nainštalujete bezplatnú aplikáciu Google Pay.
- Na aktiváciu služby je na mobilnom zariadení potrebné mať nastavené uzamykanie obrazovky (číselný kód/znak/odtlačok).
- Po prihlásení zadáte do aplikácie údaje o karte (pripravte si číslo platobnej karty, dátum exspirácie, trojmiestny kód CVC zo zadnej strany karty) a kontaktné údaje.
- Odsúhlasíte podmienky používania služby.
- Následne si zvolíte možnosť overenia:
- prostredníctvom SMS kódu, ktorý bude zaslaný na vaše mobilné číslo pre službu 3D Secure,
- prostredníctvom hovoru na našu Infolinku.
- Pri možnosti overenia cez SMS prepíšete do aplikácie overovací kód z SMS.
- Pri overení prostredníctvom hovoru vám kartu do aplikácie aktivuje operátor Infolinky.
- Po aktivácii je karta pridaná do aplikácie a mobilné zariadenie môžete využívať na bezkontaktné platby.
Postup pri platení
Aplikáciu možno používať na uskutočňovanie bezhotovostných platieb priložením mobilného zariadenia k obchodníckemu platobnému terminálu, ktorý podporuje bezkontaktný spôsob prijímania platieb.
Klient môže mať v aplikácii aktivovaných viacero platobných kariet, pričom v aplikácii si sám nastaví, ktorú kartu chce mať predvolenú na platenie.
Platby do 50 EUR
- Zapnete (podsvietite) obrazovku mobilného zariadenia (nemusí byť odomknutá) a priložíte ho k platobnému terminálu.
- Počkáte na vykonanie platby – na displeji priamo v aplikácii sa vám zobrazí potvrdenie.
- Ak máte v aplikácii zapnuté push notifikácie, po úspešnom nákupe dostanete zároveň notifikáciu.
- Pri niektorých starších typoch platobných terminálov môžete byť vyzvaní zadať PIN kód ku karte priamo na termináli.
- Z dôvodu vyššej bezpečnosti je po každej tretej platbe do 20 EUR potrebné pred priložením mobilného zariadenia k platobnému terminálu obrazovku odomknúť.
Platby nad 50 EUR
- Odomknete obrazovku pomocou prístupového hesla (číslo, znak alebo odtlačok prsta) a priložíte telefón k platobnému terminálu.
- Počkáte na vykonanie platby – na displeji priamo v aplikácii sa vám zobrazí potvrdenie.
- Ak máte v aplikácii zapnuté push notifikácie, po úspešnom nákupe dostanete zároveň notifikáciu.
- Pokiaľ pri priložení k platobnému terminálu bude vaša obrazovka iba podsvietená, avšak zamknutá, budete vyzvaní odomknúť ju.
- Pri niektorých starších typoch platobných terminálov môžete byť vyzvaní zadať PIN kód ku karte priamo na termináli.
Aplikácia zobrazuje históriu posledných 10 transakcií realizovaných prostredníctvom služby Google Pay.
Všetky podrobnosti o používaní služby sú uvedené na stránke www.postovabanka.sk/googlepay.
Stiahnutie aplikácie
- Google Play Store
- App Store: Aplikácia nie je dostupná – je určená výhradne pre zariadenia s OS Android.
Podporované zariadenia
Všetky mobilné zariadenia s operačným systémom Android verzia 5.0 a vyššie, s podporou funkcie NFC.
Často kladené otázky
-
Je služba platenia mobilom alebo hodinkami zdarma?
Áno, za smart platby prostredníctvom mobilných zariadení a hodiniek si banka neúčtuje žiadne poplatky.
-
Sú platby mobilom a hodinkami bezpečné?
Áno. Pri pridávaní vašej platobnej karty do aplikácie sa číslo karty do mobilu či hodiniek nikdy neukladá. Údaje o karte zároveň nie sú poskytnuté ani prevádzkovateľom týchto aplikácií či jednotlivým obchodníkom pri platení. Smart mobilné platby fungujú na princípe využívania virtuálneho čísla karty (tzv. token), ktoré je šifrované a jedinečné a ktoré pri platení nahrádza vaše skutočné číslo karty.
-
Aké platobné karty môžem využívať na platby mobilom či hodinkami?
Všetky debetné platobné karty Maestro alebo Mastercard od Poštovej banky, ktoré sú určené na bezkontaktné platby.
-
Ako si svoju kartu do aplikácie pridám?
Platobnú kartu pridáte zadaním 16-miestneho čísla karty, doby jej exspirácie a CVC kódu, prípadne aj vašich kontaktných údajov. Vložené údaje potvrdíte 6-miestnym kódom, ktorý vám príde prostredníctvom SMS na váš mobilný telefón. V prípade, že vám nebola SMS správa s kódom doručená, obráťte sa na našu zákaznícku infolinku na čísle 0850 006500.
-
Aké limity sú nastavené na mojej platobnej karte v mobile alebo hodinkách?
Limit pre platby je rovnaký ako na Vašej plastovej karte. Platby mobilom alebo hodinkami sa započítavajú do Vášho denného limitu, ktorý máte nastavený pre platby u obchodníkov.
-
Môžem si pridať svoju debetnú platobnú kartu do viacerých mobilných zariadení či hodiniek?
Áno, môžete. Je však nutné si uvedomiť, že za všetky zariadenia nesiete zodpovednosť Vy sami. Maximálny počet zariadení je obmedzený na 5.
-
Môžem si do mobilu alebo hodiniek pridať viacero kariet?
Áno, pridať si viete akúkoľvek debetnú platobnú kartu od Poštovej banky. Sami si potom určíte, ktorú chcete pri platbách používať.
-
Nedarí sa mi kartu do aplikácie pridať, čo mám spraviť?
V prvom rade sa uistite, že do aplikácie pridávate debetnú kartu od Poštovej banky, ktorá je aktívna. To či je vaša karta aktívna, zistíte v Internet bankingu alebo Mobilnej aplikácii Poštovej banky.
Pri platbách mobilom so službou Google Pay sa zároveň ubezpečte, že váš mobilný telefón podporuje technológiu NFC a že ste pripojení k internetu.
V prípade, že problémy s pridaním vašej platobnej karty stále pretrvávajú, kontaktujte, prosím, našu zákaznícku Infolinku na čísle 0850 006500.
-
Vypršala mi platnosť mojej platobnej karty, čo mám urobiť?
V prípade, že vaša platobná karta exspirovala, je potrebné do aplikácie pridať vašu novú platobnú kartu.
-
V obchode sa mi nepodarilo zaplatiť pomocou mobilu alebo hodiniek, kde mohol nastať problém?
- Pri platbách mobilom so službou Google Pay sa uistite, že váš mobilný telefón podporuje technológiu NFC a že táto funkcia je zapnutá.
- Skontrolujte, či je vaša karta aktívna. Zároveň skontrolujte aj dátum jej platnosti – každú novú alebo obnovenú platobnú kartu je potrebné do mobilnej aplikácie pridať znova.
- V prípade, že ste neboli dlhšiu dobu pripojení k internetu, mohlo sa stať, že nedošlo k synchronizácií transakcie, a preto je nutné, aby ste sa opäť pripojili k internetu.
- Pri niektorých starších platobných termináloch nemusia byť bezkontaktné platby mobilom alebo hodinkami podporované. V takomto prípade obchodník akceptuje len kontaktnú platbu klasickou kartou.
-
Musím mať v telefóne prístup k internetu, aby som mohol platiť?
Nie, prístup k internetu potrebujete len v momente, keď si inštalujete a aktivujete kartu do mobilnej aplikácie alebo ak váš mobilný telefón nebol dlhšiu dobu pripojený k internetu.
-
Aký PIN mám zadať, pokiaľ si ho odo mňa pri platení bude vyžadovať platobný terminál?
Zadajte rovnaký PIN, aký používate pri platení vašou plastovou kartou.
-
Ako mám postupovať, keď stratím mobilný telefón?
V prípade straty zariadenia nie je potrebné kompletne zablokovať fyzickú kartu. Stačí, že zavoláte na našu Infolinku na číslo 0800 006 500, nahlásite stratu zariadenia a my vám na diaľku deaktivujeme vašu kartu. Kartu však budete môcť bez obáv naďalej používať.
-
Nebudem pri platbe mobilom zdržiavať v obchode?
Určite nie, platba mobilom je v určitom zmysle oveľa rýchlejšia ako platba kartou. Stačí, ak k terminálu priložíte mobil a platba prebehne.
-
Zvládnem si to nastaviť?
Samozrejme. Nastavenie Google Pay a samotné pridanie karty do mobilu je veľmi jednoduché.
-
Môže sa na mňa niekto natlačiť napríklad v električke či v obchode a vynútiť si platbu bez môjho vedomia?
Určite nie. Často sa stávali prípady, keď podvodníci dokázali priložením terminálu napr. k cudzej kabelke alebo k položenej peňaženke na stole ukradnúť peniaze. V prípade, že máte uzamknutý mobil so zhasnutým displejom vo vrecku, alebo na stole, nikto nemôže realizovať priložením terminálu žiadnu transakciu.
-
Nebude predsa len lepšia „stará dobrá“ hotovosť?