Zaznamenali sme zvýšený výskyt podvodných stránok, ktoré napodobňujú prihlasovaciu stránku do nášho Internet bankingu. Čítať viac.

Ako na Google Pay

Aplikáciu môžu využívať všetci klienti, ktorí sú držiteľmi debetnej platobnej karty Maestro alebo Mastercard určenej na bezkontaktné platby.

Aktivácia služby Google Pay

  • Stiahnete si a nainštalujete bezplatnú aplikáciu Google Pay.
  • Na aktiváciu služby je na mobilnom zariadení potrebné mať nastavené uzamykanie obrazovky (číselný kód/znak/odtlačok).
  • Po prihlásení zadáte do aplikácie údaje o karte (pripravte si číslo platobnej karty, dátum exspirácie, trojmiestny kód CVC zo zadnej strany karty) a kontaktné údaje.
  • Odsúhlasíte podmienky používania služby.
  • Následne si zvolíte možnosť overenia:
    • prostredníctvom SMS kódu, ktorý bude zaslaný na vaše mobilné číslo pre službu 3D Secure,
    • prostredníctvom hovoru na našu Infolinku.
  • Pri možnosti overenia cez SMS prepíšete do aplikácie overovací kód z SMS.
  • Pri overení prostredníctvom hovoru vám kartu do aplikácie aktivuje operátor Infolinky.
  • Po aktivácii je karta pridaná do aplikácie a mobilné zariadenie môžete využívať na bezkontaktné platby.

Postup pri platení

Aplikáciu možno používať na uskutočňovanie bezhotovostných platieb priložením mobilného zariadenia k obchodníckemu platobnému terminálu, ktorý podporuje bezkontaktný spôsob prijímania platieb.

 

Klient môže mať v aplikácii aktivovaných viacero platobných kariet, pričom v aplikácii si sám nastaví, ktorú kartu chce mať predvolenú na platenie.

Platby do 50 EUR

  • Zapnete (podsvietite) obrazovku mobilného zariadenia (nemusí byť odomknutá) a priložíte ho k platobnému terminálu.
  • Počkáte na vykonanie platby – na displeji priamo v aplikácii sa vám zobrazí potvrdenie.
  • Ak máte v aplikácii zapnuté push notifikácie, po úspešnom nákupe dostanete zároveň notifikáciu.
  • Pri niektorých starších typoch platobných terminálov môžete byť vyzvaní zadať PIN kód ku karte priamo na termináli.
  • Z dôvodu vyššej bezpečnosti je po každej tretej platbe do 20 EUR potrebné pred priložením mobilného zariadenia k platobnému terminálu obrazovku odomknúť.

Platby nad 50 EUR

  • Odomknete obrazovku pomocou prístupového hesla (číslo, znak alebo odtlačok prsta) a priložíte telefón k platobnému terminálu.
  • Počkáte na vykonanie platby – na displeji priamo v aplikácii sa vám zobrazí potvrdenie.
  • Ak máte v aplikácii zapnuté push notifikácie, po úspešnom nákupe dostanete zároveň notifikáciu.
  • Pokiaľ pri priložení k platobnému terminálu bude vaša obrazovka iba podsvietená, avšak zamknutá, budete vyzvaní odomknúť ju.
  • Pri niektorých starších typoch platobných terminálov môžete byť vyzvaní zadať PIN kód ku karte priamo na termináli.

 

Aplikácia zobrazuje históriu posledných 10 transakcií realizovaných prostredníctvom služby Google Pay.

 

Všetky podrobnosti o používaní služby sú uvedené na stránke www.postovabanka.sk/googlepay.

Stiahnutie aplikácie

  • Google Play Store
  • App Store: Aplikácia nie je dostupná – je určená výhradne pre zariadenia s OS Android.

Podporované zariadenia

Všetky mobilné zariadenia s operačným systémom Android verzia 5.0 a vyššie, s podporou funkcie NFC.

Často kladené otázky

  • Je služba platenia mobilom alebo hodinkami zdarma?
  • Sú platby mobilom a hodinkami bezpečné?
  • Aké platobné karty môžem využívať na platby mobilom či hodinkami?
  • Ako si svoju kartu do aplikácie pridám?
  • Aké limity sú nastavené na mojej platobnej karte v mobile alebo hodinkách?
  • Môžem si pridať svoju debetnú platobnú kartu do viacerých mobilných zariadení či hodiniek?
  • Môžem si do mobilu alebo hodiniek pridať viacero kariet?
  • Nedarí sa mi kartu do aplikácie pridať, čo mám spraviť?
  • Vypršala mi platnosť mojej platobnej karty, čo mám urobiť?
  • V obchode sa mi nepodarilo zaplatiť pomocou mobilu alebo hodiniek, kde mohol nastať problém?
  • Musím mať v telefóne prístup k internetu, aby som mohol platiť?
  • Aký PIN mám zadať, pokiaľ si ho odo mňa pri platení bude vyžadovať platobný terminál?
  • Ako mám postupovať, keď stratím mobilný telefón?
  • Nebudem pri platbe mobilom zdržiavať v obchode?
  • Zvládnem si to nastaviť?
  • Môže sa na mňa niekto natlačiť napríklad v električke či v obchode a vynútiť si platbu bez môjho vedomia?
  • Nebude predsa len lepšia „stará dobrá“ hotovosť?

Nastavenie cookies 🍪

Na našom webe používame cookies, ktoré pomáhajú zlepšovať používateľský zážitok a pre anonymnú analýzu návštevnosti. Využívanie cookies si nastavíte prostredníctvom nastavenia cookies alebo vo svojom prehliadači. Viac informácií o tom, ako využívame cookies a možnosti ich dodatočného odvolania nájdete v informáciách o ochrane súkromia aj v dokumente o cookie policy.

Akceptovať všetky cookies
Nastaviť cookies