Ako na Google Pay

Aplikáciu môžu využívať všetci klienti, ktorí sú držiteľmi debetnej platobnej karty Maestro alebo Mastercard určenej na bezkontaktné platby.

Aktivácia služby Google Pay

  • Stiahnete si a nainštalujete aplikáciu Google Pay.
  • Na aktiváciu služby je na mobilnom zariadení potrebné mať nastavené uzamykanie obrazovky (číselný kód/znak/odtlačok).
  • Po prihlásení zadáte do aplikácie údaje o karte (pripravte si číslo platobnej karty, dátum exspirácie, trojmiestny kód CVC zo zadnej strany karty) a kontaktné údaje.
  • Odsúhlasíte podmienky používania služby.
  • Následne si zvolíte možnosť overenia:

a)      prostredníctvom SMS kódu, ktorý bude zaslaný na vaše mobilné číslo pre službu 3D Secure,

b)      prostredníctvom hovoru na call centrum banky.

  • Pri možnosti overenia cez SMS prepíšete do aplikácie overovací kód z SMS.
  • Pri overení prostredníctvom hovoru vám kartu do aplikácie aktivuje operátor call centra.
  • Po aktivácii je karta pridaná do aplikácie a mobilné zariadenie môžete využívať na bezkontaktné platby.

POSTUP PRI PLATENÍ

Aplikáciu možno používať na uskutočňovanie bezhotovostných platieb priložením mobilného zariadenia k obchodníckemu platobnému terminálu, ktorý podporuje bezkontaktný spôsob prijímania platieb.

Klient môže mať v aplikácii aktivovaných viacero platobných kariet, pričom v aplikácii si sám nastaví, ktorú kartu chce mať predvolenú na platenie.

Platby do 20 EUR

  • Zapnete (podsvietite) obrazovku mobilného zariadenia (nemusí byť odomknutá) a priložíte ho k platobnému terminálu.
  • Počkáte na vykonanie platby – na displeji priamo v aplikácii sa vám zobrazí potvrdenie.
  • Ak máte v aplikácii zapnuté push notifikácie, po úspešnom nákupe dostanete zároveň notifikáciu.
  • Pri niektorých starších typoch platobných terminálov môžete byť vyzvaní zadať PIN kód ku karte priamo na termináli.
  • Z dôvodu vyššej bezpečnosti je po každej tretej platbe do 20 EUR potrebné pred priložením mobilného zariadenia k platobnému terminálu obrazovku odomknúť.

Platby nad 20 EUR

  • Odomknete obrazovku pomocou prístupového hesla (číslo, znak alebo odtlačok prsta) a priložíte telefón k platobnému terminálu.
  • Počkáte na vykonanie platby – na displeji priamo v aplikácii sa vám zobrazí potvrdenie.
  • Ak máte v aplikácii zapnuté push notifikácie, po úspešnom nákupe dostanete zároveň notifikáciu.
  • Pokiaľ pri priložení k platobnému terminálu bude vaša obrazovka iba podsvietená, avšak zamknutá, budete vyzvaní odomknúť ju.
  • Pri niektorých starších typoch platobných terminálov môžete byť vyzvaní zadať PIN kód ku karte priamo na termináli.

 

Aplikácia zobrazuje históriu posledných 10 transakcií realizovaných prostredníctvom služby Google Pay.

Všetky podrobnosti o používaní služby sú uvedené na stránke www.postovabanka.sk/googlepay.

Stiahnutie aplikácie

PODPOROVANÉ ZARIADENIA

Všetky mobilné zariadenia s operačným systémom Android verzia 5.0 a vyššie, s podporou funkcie NFC.

Smart platby

Vyskúšajte si, aké je to platiť mobilom či hodinkami 

Pridajte svoju platobnú kartu do jednej z podporovaných služieb pre smart platby - s našimi kartami zaplatíte s Apple Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay alebo Google Pay. Začnite platiť jednoducho, rýchlo a bezpečne aj vy. 

Získať môžete až do 30 € za smart platby

ČASTÉ OTÁZKY A ODPOVEDE

Áno, za smart platby prostredníctvom mobilných zariadení a hodiniek si banka neúčtuje žiadne poplatky.

Áno. Pri pridávaní vašej platobnej karty do aplikácie sa číslo karty do mobilu či hodiniek nikdy neukladá. Údaje o karte zároveň nie sú poskytnuté ani prevádzkovateľom týchto aplikácií či jednotlivým obchodníkom pri platení. Smart mobilné platby fungujú na princípe využívania virtuálneho čísla karty (tzv. token), ktoré je šifrované a jedinečné a ktoré pri platení nahrádza vaše skutočné číslo karty.

  • Pri zariadení s iOS ho môžete uzamknúť a sledovať prostredníctvom služby „Nájdi môj iPhone“ na

https://support.apple.com/kb/PH2698?viewlocale=sk_SK&locale=en_US

Kontaktovať môžete aj našu zákaznícku infolinku na čísle 0850 006500, kde vám naši operátori kartu v aplikácií okamžite zablokujú.

Všetky debetné platobné karty Maestro alebo Mastercard od Poštovej banky, ktoré sú určené na bezkontaktné platby.

Platobnú kartu pridáte zadaním 16-miestneho čísla karty, doby jej exspirácie a CVC kódu, prípadne aj vašich kontaktných údajov. Vložené údaje potvrdíte 6-miestnym kódom, ktorý vám príde prostredníctvom SMS na váš mobilný telefón. V prípade, že vám nebola SMS správa s kódom doručená, obráťte sa na našu zákaznícku infolinku na čísle 0850 006500.

Limit pre platby je rovnaký ako na Vašej plastovej karte. Platby mobilom alebo hodinkami sa započítavajú do Vášho denného limitu, ktorý máte nastavený pre platby u obchodníkov.

Áno, môžete. Je však nutné si uvedomiť, že za všetky zariadenia nesiete zodpovednosť Vy sami. Maximálny počet zariadení je obmedzený na 5.

Áno, pridať si viete akúkoľvek debetnú platobnú kartu od Poštovej banky. Sami si potom určíte, ktorú chcete pri platbách používať.

  1. V prvom rade sa uistite, že do aplikácie pridávate debetnú kartu od Poštovej banky, ktorá je aktívna.
  2. Pri platbách mobilom so službou Google Pay sa zároveň uistite, že váš mobilný telefón podporuje technológiu NFC a že ste pripojení k internetu.
  3. V prípade, že problémy s pridaním vašej platobnej karty stále pretrvávajú, kontaktujte prosím našu zákaznícku infolinku na čísle 0850 006500.

V prípade, že vaša platobná karta exspirovala, je potrebné do aplikácie pridať vašu novú platobnú kartu.

Svoju kartu môžete z aplikácie kedykoľvek odstrániť. Ak si neželáte ďalej využívať službu, odstráňte z aplikácie všetky svoje platobné karty a danú mobilnú aplikáciu prípadne odinštalujte.

  1. Pri platbách mobilom so službou Google Pay sa uistite, že váš mobilný telefón podporuje technológiu NFC a že táto funkcia je zapnutá.
  2. Skontrolujte, či je vaša karta aktívna. Zároveň skontrolujte aj dátum jej platnosti – každú novú alebo obnovenú platobnú kartu je potrebné do mobilnej aplikácie pridať znova.
  3. V prípade, že ste neboli dlhšiu dobu pripojení k internetu, mohlo sa stať, že nedošlo k synchronizácií transakcie, a preto je nutné, aby ste sa opäť pripojili k internetu.
  4. Pri niektorých starších platobných termináloch nemusia byť bezkontaktné platby mobilom alebo hodinkami podporované. V takomto prípade obchodník akceptuje len kontaktnú platbu klasickou kartou.

Nie, prístup k internetu potrebujete len v momente, keď si inštalujete a aktivujete kartu do mobilnej aplikácie alebo ak váš mobilný telefón nebol dlhšiu dobu pripojený k internetu.

Zadajte rovnaký PIN, aký používate pri platení vašou plastovou kartou.